Πρόκειται για τον αγωγό ο οποίος ξεκινάει από τη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων (όπου βρίσκεται ο σταθμός της ΔΕΣΦΑ) και ο οποίος καταλήγει στις χερσαίες εγκαταστάσεις της Kavala Oil την οποία και τροφοδοτεί με φυσικό αέριο. Ένα μέρος αυτού του αγωγού διέρχεται κυριολεκτικά μέσα από την παραλία της Νέας Καρβάλης. Μάλιστα, με το πέρασμα των χρόνων και τους έντονους νοτιάδες ο αγωγός βγήκε στην επιφάνεια με αποτέλεσμα να έχει αποκαλυφθεί σε ορισμένα σημεία του, να έχει επέλθει εξωτερική διάβρωση και οι λουόμενοι να κάνουν το μπάνιο τους ακριβώς δίπλα του.
Στην επιστολή, που κοινοποιείται στους τέσσερις βουλευτές της Καβάλας και στα διοικητικά συμβούλια των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, τονίζεται ότι ο αγωγός παραμένει επικίνδυνος για το περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής, ενώ έχει ενημερωθεί σχετικά και η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Καβάλας. Στην ίδια επιστολή γίνεται αρχικά παράθεση ενός σύντομου ιστορικού για το πώς έφτασε να τοποθετηθεί ο συγκεκριμένος αγωγός στη σημερινή του θέση και στη συνέχεια αναφέρεται στις άκαρπες προσπάθειες μετατόπισής του κατά 150 μ. τον Φεβρουάριο του 2010 και τον Μάρτιο του 2013 σε υψηλότερο σημείο του πρανούς της παραλίας.
Σε δηλώσεις του το μέλος του περιβαλλοντικού συλλόγου της Νέας Καρβάλης Αντώνης Ιωσηφίδης, αναφέρει ότι το ελληνικό κράτος προχώρησε στην ανανέωση της σύμβασης της Energean Oil & Gas, για την παραχώρηση των εγκαταστάσεων εξόρυξης πετρελαίου, χωρίς να της έχει ζητηθεί να αναλάβει την υποχρέωση να κατασκευάσει με χρονοδιάγραμμα μια νέα χάραξη με άλλη όδευση του αγωγού.
Ο κ. Ιωσηφίδης υπογράμμισε ακόμα στις συναντήσεις της 27ης Μαρτίου 2013 που υπήρχαν μεταξύ των κατοίκων της Νέας Καρβάλης με τον τότε περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τον διευθυντή της Kavala Oil, αμφότεροι έδιναν διαβεβαιώσεις για νέα χάραξη του αγωγού, που όμως δεν τηρήθηκαν ποτέ, αφού επήλθαν αλλαγές τόσο στη διοικητική σύνθεση της πετρελαϊκής εταιρείας, όσο και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μετά τις εκλογές.
Στις 30 Αυγούστου του 2013, ο ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) παρουσίασε στην Kavala Oil δύο εναλλακτικές λύσεις για τη σύνδεση και τη διαδρομή ενός νέου αγωγού. Στο έγγραφο αυτό τονιζόταν ότι οι δύο λύσεις που προτείνονταν τότε είχαν παραπλήσιο συνολικό κόστος, που υπολογίζεται σε 3.000.000 ευρώ.
Ο ΔΕΣΦΑ ωστόσο συμπλήρωνε σε αυτή την πρόταση ότι «στη σημερινή οικονομική συγκυρία η χρηματοδότηση του όποιου έργου δεν είναι δυνατόν να μην αναληφθεί από το Δημόσιο εφόσον τόσο η κυριότητα του αγωγού όσο και η υποχρέωση αποκατάστασης του περιβάλλοντος παραμένουν στο Ελληνικό Δημόσιο».
Ο κ. Ιωσηφίδης υπογράμμισε ότι «ο σημερινός αγωγός είναι παράνομος και επικίνδυνος ευρισκόμενος σε αυτή την κατάσταση. Είναι μια περιβαλλοντική βόμβα. Μας είχαν υποσχεθεί την κατασκευή ενός αγωγού μέσης πίεσης. Φυσικά, όλα αυτά πήγαν περίπατο, μόλις άλλαξε η διοίκηση στην Kavala Oil».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis