Πέμπτη, 6 Ιουλίου 2017

Θεσσαλονίκη: Με απόφαση Σπίρτζη κρατικοποιείται ο ΟΑΣΘ

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, μετά την ψήφιση του οποίου ο ΟΑΣΘ περνάει στον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου, όπως και η περιουσία του, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του, για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη τύπου στο ΥΜΑΘ, τονίζοντας ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ.

Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.

Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.

«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «στο σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ».



ΠΩΣ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΟΑΣΘ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο πρόεδρος του Συνδικάτου τόνισαν ότι θα μελετήσουν το κείμενο και θα τοποθετηθούν επίσημα.

«Πρώτα θα εξετάσουν το κείμενο οι νομικοί μας και ύστερα θα διατυπώσω την απόψη μου. Ήταν η πρώτη φορά που έλαβα γνώση του τί περιλαμβάνει το νομοσχέδιο. Εγώ περίμενα να με καλέσει ο κ. υπουργός για να συζητήσουμε για την πρόταση που του κατέθεσα εγώ και περιλάμβανε μειώσεις μισθών και εξορθολογισμό των κακώς κειμένων. Αντί αυτού, έγινε και είδατε», τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδηςμιλώντας στο thestival.gr. Πρόσθεσε δε: «Δεν μπορώ να εκφράσω ακόμα επισήμως τη θέση μου επί του κειμένου, ωστόσο μπορώ να πω ότι οι αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ. Τώρα ερχόμαστε να κρατικοποιήσουμε και τον ΟΑΣΘ;».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι ο υπουργός δεσμεύθηκε για την διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίες, ωστόσο τόνισε πως τις λεπτομέρειες οι εργαζόμενοι θα τις συζητήσουν το επόμενο διάστημα.

«Έχω δηλώσει από την πρώτη στιγμή ότι είμαστε εδώ για να συζητήσουμε. Δεν μας φοβίζει τίποτα, ούτε ο δημόσιος φορές ούτε τίποτα», δήλωσε στο thestival.gr, ο κ. Τσερμενίδης. .bankwars.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

skaleadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...