Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ

Η Πολυτεχνική Σχολή του “Δημοκριτείου” αναλαμβάνει να επεξεργασθεί την πρόταση του Βουλευτού Έβρου κ. Αναστ. Δημοσχάκη – Δίκαιη χρέωση της χρήσης Αυτοκινητοδρόμων, για τους πολίτες

Δημιουργική συνάντηση υψηλών προσδοκιών με ιθύνοντες της Πολυτεχνικής Σχολής, κ. Αναξαγόρα Ελένα, καθηγητή και πρόεδρο Σχολών Πολιτικών Μηχανικών, τον καθηγητή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών κ. Κοκκάλη Αλέξανδρο και με συντονιστή τον Πρύτανη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Αθανάσιο Καραμπίνη, και παρουσία των αναπληρωτών πρυτάνεων κ. Τουλουπίδη, κ. Μάρη και κ. Κουκουρλή, είχε στις 26/06)στην Κομοτηνή ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, όπου τους παρουσίασε τις προτάσεις του για την εφαρμογή των δορυφορικών διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο της Ν.Εγνατίας.



Ο Βουλευτής κάλεσε την Πολυτεχνική Σχολή και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο θράκης στο σύνολό του να πρωτοπορήσει εκπονώντας οικονομοτεχνική μελέτη για την εφαρμογή των δορυφορικών διοδίων, καταθέτοντας την υφιστάμενη διεθνή εμπειρία αλλά και τις διαφαινόμενες προοπτικές που ανοίγονται για το ίδιο το Πανεπιστήμιο σε ένα νέο πεδίο έρευνας, που μπορεί να καταστήσει το Πανεπιστήμιο δημιουργό πατέντας, η οποία εκτός από τα οφέλη σε εθνικό επίπεδο μπορεί να αποτελέσει προϊόν διεθνούς εμβέλειας και μέγιστης οικονομικής απόδοσης.

Ο Πρύτανης διαβεβαίωσε ότι η Σύγκλητος, που θα συνέλθει την επόμενη Πέμπτη, θα εγκρίνει το ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο και θα αυτοχρηματοδοτήσει το Πανεπιστήμιο ενώ τα πρώτα αποτελέσματα αυτής θα είναι διαθέσιμα έως τα τέλη του έτους.

Επίσης στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη επίσκεψη στον Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστο Μέτιο, όπου ο Βουλευτής αφού τον ενημέρωσε του ενεχείρισε ανάλογη επιστολή με την οποία καλεί την Περιφέρεια να συνδράμει με όλες τις δυνάμεις της προς αυτήν την κατεύθυνση στηρίζοντας το ΔΠΘ στο εγχείρημα της μελλοντικής χρήσης των δορυφορικών διοδίων.

Οι έως τώρα εφαρμοζόμενες πολιτικές των μετωπικών διοδίων περιόδου 10ετιών 1970 & 1980 εμποδίζουν ουσιαστικά την ελεύθερη , την ασφαλή και συνεχή ροή της κίνησης των οχημάτων, ακυρώνοντας τον αρχικό σκοπό κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων ,ενώ η λειτουργία των πλευρικών, ιντερνετικών κι αναλογικών διοδίων προσεχώς θα ολοκληρώσουν κι αυτά τον κύκλο τους .

Ειδικά στην πράξη τα τελευταία αποδεικνύονται κοστοβόρα, μη εφαρμόσιμα στη χώρα μας και με μειωμένη αποτελεσματικότητα, καθόσον ορισμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου μας, παρουσιάζουν τεχνικές ελλείψεις .

Το μέλλον είναι τα δορυφορικά διόδια, τα οποία κάνοντας χρήση των δορυφόρων και της πληροφορικής μπορούν να οδηγήσουν σε ορθολογικότερη & δικαία χρέωση χρήσης αυτοκινητοδρόμων στους πολίτες, ενώ η εξοικονόμηση που προκύπτει από την χρήση τους ενδέχεται να εξασφαλίζει και χαμηλότερες χρεώσεις διοδίων προς όφελος των πολιτών.

Σύγχρονες μορφές διοδίων:

Δορυφορικά συστήματα (GNSS)

RFID (Ταυτοποίηση με ετικέτες ραδιοσυχνοτήτων)

Έξυπνες συσκευές (smartphones κλπ.)

Συστήματα οπτικής αναγνώρισης πινακίδων (ANPR)

Συστήματα επικοινωνίας βραχείας απόστασης (Dedicated Short Range Communication)

Σε πολλές περιπτώσεις, τα ως άνω συστήματα συνεργάζονται

Ελεύθερη Ροή vs Σταθμοί διοδίων

Χώρες με «Ελεύθερη Ροή» στους αυτοκινητοδρόμους τους:

Ουγγαρία, Σλοβακία, Βέλγιο, Γερμανία, Αυστρία, Λευκορωσία, Τσεχία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ην. Βασίλειο, Λίχτενσταϊν, Ελβετία, Τουρκία

Χώρες με σταθμούς διοδίων:

Βοσνία, Κροατία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σερβία, Ισπανία, Ην. Βασίλειο

Κάποιες χώρες εμφανίζονται και στις δύο λίστες λόγω χρήσης διαφορετικών μορφών διοδίων σε διάφορους αυτοκινητοδρόμους τους.

Γερμανικό Δορυφορικό Σύστημα



Τοποθετείται η συσκευή αναγνώρισης

Εισέρχονται στην συσκευή τα στοιχεία του οχήματος

Αναγνωρίζεται το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου μέσω δορυφόρου

Η συσκευή αναγνώρισης αναγνωρίζει τα σημεία που αφορούν διόδια

Υποδομές αναγνώρισης παραβίασης (απουσία συσκευής π.χ.)

Όταν το όχημα εξέρχεται, υπολογίζονται οι χρεώσεις

Αποστέλλονται οι χρεώσεις στην κεντρική υπηρεσία

Χρεώνεται η μεταφορική εταιρία

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Τα δορυφορικά διόδια δεν χρειάζονται μεγάλη υποδομή, ενώ αντίστοιχα επεκτείνονται και εύκολα εάν υπάρξουν νέοι δρόμοι ή χρεώσεις.

Υπάρχουν εταιρίες και χώρες με μεγάλη εμπειρία για να αντλήσουμε βέλτιστες πρακτικές, όπως και για το τι πρέπει να αποφύγουμε (Ρωσία).

Είναι σημαντικό σε κάθε απόφαση/πολιτική περί διοδίων να γίνεται ουσιαστικό business plan για τα επιδιωκόμενα οφέλη για την κοινωνία και τις μεταφορικές εταιρίες (χρηματοδότηση κατασκευής και συντήρησης ασφαλέστερων δρόμων, με χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης των οχημάτων), αλλά και για τα κέρδη που θα έχει η ανάδοχος εταιρία του έργου.

Πιθανές αντιδράσεις για λόγους προσωπικών δεδομένων

Δυνατότητα επέκτασης χρήσης για χρέωση θέσεων στάθμευσης, τελών κυκλοφορίας βάσει χλμ. ή και ρύπων, έλεγχο αστυνομίας κλπ. elthraki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

skaleadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...