Δευτέρα, 5 Ιουνίου 2017

Τα 7 χειρότερα ρεκόρ στην ιστορία της F1

Στην F1 πολλές φορές λες έναν οδηγό θρύλο με βάση τα ρεκόρ του, όμως υπάρχουν και κάποια που μερικοί δεν θα ήθελαν να τα έχουν.

Πολλές φορές μιλάμε με στατιστικά και ρεκόρ στον κόσμο της F1, όμως τις περισσότερες φορές αναφέρουμε τα θετικά, ενώ τα αρνητικά περνάνε συνήθως σε δεύτερη μοίρα.



Ένα νέο αρνητικό ρεκόρ για παράδειγμα έσπασε η McLaren στο Μονακό, καθώς ήταν η πρώτη φορά στα 51 χρόνια ιστορίας της που δεν έχει βαθμολογηθεί στους 6 πρώτους αγώνες.

Όμως, υπάρχουν και πολύ χειρότερα τα οποία θα παραθέσουμε και θα συζητήσουμε παρακάτω. Ας τα δούμε λοιπόν ένα ένα.

1 – Μικρότερη σε διάρκεια καριέρα στην F1

Έτος 1993 και GP Ιταλίας στον ναό της ταχύτητας στην πίστα της Monza. O Marco Apicella ήταν ένας από τους 6 οδηγούς που έτρεξαν για την Jordan εκείνη τη σεζόν και κατάφερε να πάρει θέση οδηγού μετά από μερικές καλές εμφανίσεις στην F3000.

Όμως το ταξίδι του δεν κράτησε πολύ, καθώς εγκατέλειψε μετά από 800 μέτρα σε σύγκρουση στην πρώτη στροφή στην εκκίνηση του αγώνα.

Όμως υπάρχουν και χειρότερα, καθώς στο Γερμανικό GP του 1953, ο Ernst Loof, είδε τον κινητήρα της Honda να σπάει μετά από τον εξωπραγματικό αριθμό των 2 μέτρων μετά την εκκίνηση. Αν έχεις τύχη…

2 – Περισσότερες εγκαταλείψεις

Μην ανησυχείς. Δεν έχουμε φτάσει ακόμα στον Pastor Maldonado. Τώρα θα μιλήσουμε για τον Andrea de Cesaris.

O Ιταλός ήταν γνωστός “car breaker” και είχε την τέχνη να εγκαταλείπει στους αγώνες. Ο Ron Dennis του είχε βγάλει το ψευδώνυμο “de Crasharis”, ενώ ο ίδιος είχε ένα περίεργο τικ, όπου έχανε στιγμιαία τις κόρες των ματιών του.

Η ομάδα της Ligier μάλιστα, τον απέλυσε γιατί δεν είχε λεφτά να πληρώσει για ανταλλακτικά από τις εξόδους που είχε και διέλυε τα μονοθέσιά του.

Ο de Cesaris είχε 214 συμμετοχές, ενώ ξεκίνησε 208 αγώνες στην F1, όμως εγκατέλειψε τους 148 εξ αυτών, αριθμός ρεκόρ. Το 1987 είχε εγκαταλείψει σε 14 αγώνες, πράγμα που αποτελεί επίσης ρεκόρ, ενώ κατέχει και το ρεκόρ για τις πιο πολλές συνεχόμενες εγκαταλείψεις. Είχε 18 συνεχόμενες από το 1985 που συνεχίστηκαν μέχρι το 1986. Τέλος κατέχει το ρεκόρ περισσότερων συμμετοχών χωρίς νίκη.

Πάρε μαθήματα Pastor.

3 – Μεγαλύτερη χρονική διάρκεια μεταξύ pole position

O Kimi Raikkonen πήρε ένα μεγάλο ρεκόρ από τον Mario Andretti στο GP του Μονακό την περασμένη εβδομάδα.

Ο Φιλανδός οδηγός της Ferrari πήρε την πρώτη του pole position μετά από 3.262 ημέρες και το Γαλλικό GP το 2008.

Ο Andretti είχε το ρεκόρ με 2.940 ημέρες, από το GP των ΗΠΑ το 1968, στο GP Ιαπωνίας το 1976.

4 – Ο πιο αργός γύρος στην ιστορία

Πάμε πίσω στο 1990 και το GP του San Marino, εκεί όπου ο Bruno Giacomelli έσπασε τα όρια του ανθρώπινου νου.

Ο ίδιος είχε να αγωνιστεί από το 1983, δίχως κάποιον σοβαρό λόγο, ενώ στην επιστροφή του, επέλεξε να αγωνιστεί με την ομάδα της Life.

Η ομάδα εκείνη τη σεζόν είχε την Life 190, ένα μονοθέσιο που ήταν πιο αργό και από F3000 και ίσως είναι ένα από τα χειρότερα όλων των εποχών. Το μονοθέσιο ήταν τόσο αργό που με τα πόδια να έτρεχες, πιο γρήγορος θα ήσουν.

Ο Giacomelli επέλεξε να τρέξει στο pre-qualifying, όμως το μονοθέσιο κινούνταν μόνο με την 3ηταχύτητα. Ο ίδιος τα έκανε πάνω του με τις ταχύτητες που τον περνούσαν άλλα μονοθέσια, όμως κατάφερε ο μπαγάσας να ολοκληρώσει χρόνο πάνω από 7 λεπτά.

Για να αναγνωρίσουμε όμως τη γενναιότητα του Ιταλού, πρέπει να αναφέρουμε το ότι προσπάθησε να κάνει pre-qualifying σε 11 ακόμα αγώνες.

5 – Ξεκίνησε τον αγώνα χωρίς να κάνει κατατακτήριες δοκιμές

Ο Hans Heyer αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση οδηγού. Όντας οδηγός touring car αποφάσισε πως ήθελε να μπει στον κόσμο της F1 στο GP Γερμανίας το 1976.

Όμως, η ATS του ήταν πολύ δύσκολη στην οδήγηση για τον ίδιο, σε σχέση με το Ford Escort που οδηγούσε συνήθως, οπότε επέλεξε να μην πάρει μέρος στις κατατακτήριες.

Ο Hans ωστόσο, ήξερε τους βοηθούς πίστας και με έναν πλάγιο τρόπο, πήγε το μονοθέσιο στο πίσω μέρος του grid και πήρε κανονικά εκκίνηση. Όμως, το μονοθέσιο έμεινε στον 9ο γύρο και η περιπέτειά του έλαβε τέλος.

Μετά τον αγώνα οι αγωνοδίκες τον απέκλεισαν κι έτσι ο Heyer έχει το ρεκόρ για DNQ (δεν πήρε μέρος σε κατατακτήριες), DNF (δεν τερμάτισε) και DSQ (αποκλείστηκε) σε έναν αγώνα. Θεούλης.

6 – Η μεγαλύτερη διαφορά poleman με τον τελευταίο

Το επόμενο διαμάντι της σειράς με τα χειρότερα ρεκόρ στην ιστορία της F1 είναι ο Otto Stuppacher.

Ο Otto πήρε μέρος σε τρεις περιόδους κατατακτήριων δοκιμών σε τρεις αγώνες στη σύντομη καριέρα του στην F1 το 1976. Ο Αυστριακός οδηγούσε ένα παλιό σασί της Tyrell.

Στην πρώτη του προσπάθεια, δεν τον άφησαν να συμμετάσχει λόγω απειρίας.

Στην δεύτερη προσπάθεια που έκανε στο Ιταλικό GP ήταν 14 δευτερόλεπτα πιο αργός και δεν βρέθηκε σε θέση όπου θα του επέτρεπαν να αγωνιστεί. Όμως, μερικοί οδηγοί πιο πάνω από αυτόν αποκλείστηκαν για τεχνικές παραβάσεις και οι αγωνοδίκες του επέτρεψαν να αγωνιστεί. Που να το ήξερε όμως ο φουκαριάρης, ο οποίος είχε φύγει ήδη για το σπίτι του.

Η τελευταία του προσπάθεια ήταν εκείνη που του έδωσε το ρεκόρ. GP ΗΠΑ, 1976 και ο μελλοντικός πρωταθλητής James Hunt σημείωσε χρόνο στο 1:43.622 και πήρε την pole position. Το καμάρι μας ο Otto έκανε μια προσπάθεια και ήταν 27 δευτερόλεπτα πιο αργός, με χρόνο 2:11.070. Δυστυχώς δεν ξαναβγήκε για να βελτιώσει και αυτό είναι το ρεκόρ μέχρι και σήμερα.

7 – Οι περισσότερες ποινές οδήγησης σε μία σεζόν

Αν νόμιζες πως από αυτή τη λίστα θα έλειπε ο Pastor Maldonado είσαι πολύ γελασμένος. Ο οδηγός που προσέφερε τόσο θέαμα τα τελευταία χρόνια στην F1, βρίσκεται στην τελευταία θέση της λίστας.

Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, ο Maldonado ήταν ένας πολύ γρήγορος οδηγός, αλλά το κεφάλι του ήταν μεγαλύτερο και από την αποθήκη που είναι τα συντρίμμια των μονοθεσίων που έχει διαλύσει.

Ο Pastor λοιπόν, είχε αγοράσει τη δική του καρέκλα που ήταν μόνιμα στο γραφείο του Charlie Whiting και έχει το ρεκόρ για τους περισσότερους βαθμούς ποινής.

Το 2014 κατάφερε και πήρε 10, με highlight να είναι φυσικά η επαφή με το άλλο κελεπούρι, Esteban Guttierez, ο οποίος έκανε μερικές τούμπες στον αέρα. Αν θες να διαβάσεις μερικές αλήθειες για εκείνο το GP στο Μπαχρέιν, μπες εδώ.

Επιπλέον, ο Maldonado κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες ποινές σε έναν αγώνα. Ο άνθρωπος κατάφερε να πάρει 3 ποινές στο GP Ουγγαρίας το 2015 και δύσκολα θα το σπάσει κανείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

skaleadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...