Πέμπτη, 6 Απριλίου 2017

“Δε θα τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί. Θα έρθουν και θα είναι σε εχθρικό έδαφος”: Πορείες, δημοψήφισμα και πανελλαδική σύσκεψη οι επόμενες κινήσεις της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Αεροδρόμιο Χανίων



Τα υπουργεία Μεταφορών, Αμύνης και Οικονομικών υπέγραψαν χθες ΚΥΑ, η οποία προβλέπει την υπογραφή των επιμέρους, ανά περιφερειακό αεροδρόμιο, πρωτοκόλλων Παράδοσης – Παραλαβής, τα οποία θα περιλαμβάνουν:

α) Πρωτόκολλο Παράδοσης Παραλαβής του Αεροδρομίου, που αφορά στην παραλαβή της χρήσης των Περιοχών Παραχώρησης του αντίστοιχου Περιφερειακού Αεροδρομίου, δηλαδή του αποκλειστικού δικαιώματος χρήσης και νομής των εκτάσεων, κτιρίων, εγκαταστάσεων, υποδομών και χώρων του εν λόγω Αεροδρομίου που απαιτούνται για την υλοποίηση της παραχώρησης – για τους σκοπούς και τις δραστηριότητες του άρθρου 4.1.1. εκάστης των εν θέματι Συμβάσεων Παραχώρησης, όπως οι τελευταίες κυρώθηκαν με τα άρθρα 215 και 216 του Ν. 4389/2016,

β) Πρωτόκολλο παραλαβής των Κινητών Περιουσιακών Στοιχείων με βάση το Επικαιροποιημένο Μητρώο Κινητών Περιουσιακών Στοιχείων κατά τα οριζόμενα στις Συμβάσεις Παραχώρησης,

γ) Πρωτόκολλο μετρητών κατανάλωσης ύδατος, ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου.

Επίσης, εντέλλονται οι κατά τόπους Αερολιμενάρχες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ή οι νόμιμοι Αναπληρωτές αυτών των 14 Αεροδρομίων, ήτοι: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας (Ομάδα Α) και Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σάμου και Σκιάθου (Ομάδα Β) να υπογράψουν τα προαναφερθέντα επιμέρους, ανά αεροδρόμιο πρωτόκολλα, κατόπιν της παράδοσης στον Αερολιμενάρχη από τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της Παραχωρησιούχου Εταιρείας του συνόλου των ανωτέρω πρωτοκόλλων πριν από την Ημέρα Έναρξης Παραχώρησης, όπως αυτή ορίζεται σε εκάστη Σύμβαση Παραχώρησης, καθώς και να εκτελέσουν κάθε άλλη κατά τόπο απαραίτητη ενέργεια που σχετίζεται με την προαναφερθείσα διαδικασία.

Με αφορμή αυτή την εξέλιξη, η Ανοικτή Πρωτοβουλία Πολιτών ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου Δασκαλογιάννης προχώρησε σε συνέντευξη τύπου όπου περιγράφονται μία σειρά από επόμενες κινήσεις που θα ακολουθηθούν με το μήνυμα να είναι ξεκάθαρο:


“Δε θα τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί. Θα έρθουν και θα είναι σε ένα εχθρικό έδαφος.”
Από αριστερά προς δεξιά τα μέλη της πρωτοβουλίας Κώστας Σταυρουλάκης, Σήφης Χιωτάκης, Αντώνης Σκαμνάκης

Πρώτη άμεση κίνηση θα είναι η πραγματοποίηση νέας μηχανοκίνητης πορείας στο αεροδρόμιο Χανίων, τη Δευτέρα 2 η ώρα με σημείο εκκίνησης την Πλατεία Δικαστηρίων. Στο αερόδρομιο θα επιδοθεί ψήφισμα της Πρωτοβουλίας στην Αερολιμενάρχη και θα μαυροντυθεί ο Δασκαλογιάννης.

Επίσης, όπως αναφέρθηκε, σύντομα θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική σύσκεψη στα Χανιά των φορέων που τάσσονται απέναντι στην εκχώρηση των αεροδρομίων ενώ έχει αρχίσει η συλλογή υπογραφών ώστε να αναγκαστούν οι φορείς της αυτοδιοίκησης να προχωρήσουν σε δημοψήφισμα. Θα συνεχιστεί ο αγώνας και με ένδικα μέσα ενώ θα τυπωθεί και φυλλάδιο στα αγγλικά το οποίο θα μοιράζεται στους επισκέπτες του νομού και θα ενημερώνει για τον εκβιασμό που υπέστη η Ελλάδα για να παραχωρήσει τα αεροδρόμια. Μέσα στα σχέδια είναι και η πραγματοποίηση δημοσκόπησης για την αποτύπωση της εναντίωσης των Χανιωτών στην εκποίηση του αεροδρομίου.

Από την Πρωτοβουλία σημείωσαν τις τεράστιες ευθύνες του πολιτικού προσωπικού της χώρας αλλά και των βουλευτών του νομού που έλεγαν ότι “θα ξαπλώσουν στα αεροδρόμια” για να μην περάσει η εκποίηση, και της τοπικής αυτοδιοίκησης που φάνηκε κατώτερη των περιστάσεων και αναφέρθηκαν στα αρνητικά αποτελέσματα αυτής της εξέλιξης σημειώνοντας ότι θα πλήξει άμεσα τον πολίτη, πρώτον ανεβάζοντας κατακόρυφα την τιμή των εισιτηρίων, δεύτερον, μειώνοντας τον αριθμό πτήσεων των εταιρειών low cost και τρίτον δημιουργώντας ξενοδοχεία και πολυκαταστήματα που θα πλήξουν τα συμφέροντα των τοπικών επιχειρήσεων.

Πιο αναλυτικά στη συνέντευξη τύπου αναφέρθηκαν τα εξής:



Σήφης Χιωτάκης:


Σήμερα σας καλέσαμε εδώ επειδή υπογράφηκε η παράδοση των αεροδρομίων. Τα 14 κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας, πλην της Καλαμάτας – ιδιαίτερη πατρίδα του κ. Σαμαρά και του Ηρακλείου, πέρασαν στα χέρια των Γερμανών.

Η Κρήτη πλέον θα έχει τρία διαφορετικά αεροδρόμια: Ένα ιδιωτικο γερμανικό στα Χανιά, στο Ηράκλειο θα υπάρχει το κρατικό και το Σητείας που θα είναι δημοτικό.

Το αποτέλεσμα αυτό προκύπτει με έναν λαό που βρίσκεται σε κατάσταση ήττας και για αυτό δεν αποφασίζει να σηκωθεί από τον καναπέ του και με ένα πολιτικό προσωπικό που έχει αυτοσκοπό τη διαχείριση της εξουσίας.

Αυτό έδείξαν και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. 4 βουλευτές στα Χανιά και δε τόλμησαν με όλα όσα συμβαίνουν να ανοίξουν το στόμα τους. Είναι οι ίδιοι που δήλωναν ότι θα ξάπλωναν στα αεροδρόμια, αυτοί που θα απαιτούσαν να συμμετέχει το ελληνικό δημόσιο, σήμερα οι ίδιοι δε τολμούνε να ανοίξουνε το στόμα τους. Ελπίζω να μη τολμήσουν και να ξανακατέβουν και σε εκλογές σε αυτό το νομό.

Αλλά έχουμε και μία τοπική αυτοδιοίκηση η οποία αντί να μπει μπροστά, όπως ο Δήμαρχος της Κέρκυρας, σέρνεται και δε μπορεί να αρθρώσει λέξη, πόσο μάλλον να απαιτήσει. Μια τοπική αυτοδιοίκηση που βολεύεται στο “εντάξει, τι να κάνουμε, τα πήραν τα αεροδρόμια” με αυτοσκοπό και αυτή να διαχειριστεί την επόμενη εξουσία, για να ξανακατέβουν τα ίδια πρόσωπα, οι ίδιοι πολιτικάντηδες στις επόμενες δημοτικές εκλογές. Επομένως, εφόσον η κοινωνία επιμένει να αισθάνεται ηττημένη και άφωνη, αυτά θα συμβαίνουν.

Εμείς, ως πρωτοβουλία, συνεχίζουμε, γιατί η συμφωνία είναι τόσο διατρητη που επιβάλλεται να συνεχίσουμε. Θα συνεχίσουμε λοιπόν και δικαστικά.

Επ’ ευκαιρία αυτού του γεγονότος τη Δευτέρα στις 2 η ώρα θα ξεκινήσει η Πρωτοβουλία να κάνει μία πορεία προς το αεροδρόμιο για να ξαναμαυροφορέσει τον Δασκαλογιάννη.

Αντώνης Σκαμνάκης:




Η σημερινή ημέρα – και οι επόμενες που θα ακολουθήσουν μέχρι την ανάληψη από τη Fraport των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – είναι αποφράδα ημέρα. Είναι μία ημέρα ντροπής για το τοπικό πολιτικό προσωπικό αλλά και τους κυβερνώντες, για ολόκληρο θα έλεγα το πολιτικό σύστημα το οποίο συναίνεσε στην εκχώρηση των πυλών εισόδου της χώρας στη γερμανική Fraport.

Χθες, αργά το βράδυ, υπεγράφη η επιμέρους κατά αεροδρόμια παράδοση, πρωτοκόλλου παραλαβής και παράδοσης. Είναι μία μέρα λοιπόν πάρα πολύ αρνητική.

Ουσιαστικά πλέον απομένει στους τοπικούς αερολιμενάρχες να προχωρήσουν στην παράδοση των αεροδρομίων, πράγμα που θα το πράξουν γιατί είναι υπάλληλοι και είναι υποχρεωμένοι να εκτελέσουν τις εντολές.

Τι μας περιμένει όμως; Τι μας περιμένει την επόμενη περίοδο ως πολίτες; Δεν είναι μόνο η εκχώρηση των πυλών εισόδου το πλήγμα που θα δεχθεί γενικά αυτό που λέμε εθνική υπερηφάνεια, εθνική αξιοπρέπεια, είναι και άλλα ζητήματα.

Θα πρέπει να ενημερώσουμε σήμερα τους Χανιώτες για τη ραγδαία αύξηση των τελών των αεροδρομίων και των εισιτηρίων κατ’ επέκταση που θα αγοράζουν οι Χανιώτες πολίτες.

Το δεύτερο είναι ότι θα έχουμε τη μείωση των δρομολογίων ή τον περιορισμό των δρομολογίων των εταιρειών χαμηλού κόστους με ότι αυτό συνεπάγεται. Θα έχουμε δηλαδή μια θα έλεγα μείωση της τουριστικής κίνησης από τις εν λόγω εταιρείες οι οποίες – όπως είναι γνωστό – έχουν σηκώσει τα τελευταία χρόνια την οικονομία της περιοχής, την τοπική οικονομία.




Επίσης, υπάρχει το θέμα των αυξήσεων που προχωρά η Fraport. Θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα από το αεροδρόμιο Μακεδονία. Το τετραγωνικό μέτρο για την ενοικίαση εντός του αεροδρομίου, εκτινάσσεται από τα 5 ευρώ στα 30 ευρώ το τ.μ. Αυτό οδηγεί ουσιαστικά στην είσοδο στα αεροδρόμια μεγάλων, τεραστίων πολυεθνικών επιχειρήσεων και όχι των μικροεπαγγελματιών του χώρου. Αυτομάτως δηλαδή οι μικροεπαγγελματίες και μικρομεσαίοι τοπικοί επιχειρηματίες αποκλείονται από το αεροδρόμιο Χανίων.

Επίσης είναι γνωστό ότι τα σχέδια της Fraport για τα επόμενα 40 χρόνια είναι η δημιουργία τεραστίων υποκαταστημάτων γύρω από τα αεροδρόμια όπως έχει κάνει και σε άλλες περιοχές, αλλά και το κτίσιμο ξενοδοχείων. Αυτό θα επιφέρει μια καταστροφή ουσιαστικά για τον εμπορικό ιστό των μικρών ελληνικών πόλεων.

Αυτά θα είναι τα άμεσα και βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα της έλευσης της Fraport στην περιοχή μας.




Εμείς ως πρωτοβουλία πολιτών θα συνεχίσουμε. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας σε τέσσερις άξονες:
Πρώτον, αμέσως μετά το Πάσχα θα συγκαλέσουμε πανελλαδική σύσκεψη όλων των φορέων και των συλλογικοτήτων από όλη την Ελλάδα που δεν επιθυμούν την εκχώρηση των αεροδρομίων.
Δεύτερον, θα βάλουμε στην ημερήσια διάταξη το ζήτημα του δημοψηφίσματος και θα καλέσουμε – μετά την προσκόμιση των υπογραφών που ήδη ξεκίνησε η πρωτοβουλία να συλλέγει – την τοπική αυτοδιοίκηση να προχωρήσει και να διεξάγει δημοψήφισμα.
Τρίτον, θα εξακολουθήσουμε να χρησιμοποιούμε τα ένδικα μέσα. Θα προσβάλλουμε τις αποφάσεις της ευρωπαϊκής επιτροπής που όπως είναι γνωστό γερμανοκρατείται. Και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού λόγω της δεσπόζουσας θέσης αλλά και λόγω του μονοπωλιακού χαρακτήρα που δημιουργείται στα ελληνικά αεροδρόμια και στην ελληνική επικράτεια
Τέταρτον, θα εκδώσουμε φυλλάδια στα αγγλικά και καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού θα μοιράζεται στους ξένους επισκέπτες προκειμένου να καταλάβουν τον εκβιασμό που άσκησε η γερμανική κυβέρνηση και εξακολουθεί να ασκεί στους Έλληνες πολίτες και στην Ελλάδα.

Δε θα τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί. Θα έρθουν και θα είναι σε ένα εχθρικό έδαφος. Δεν πρόκειται να τους αφήσουμε.

Και ενημερώνουμε και τον συνέταιρο – εφιάλτη, τον Όμιλο Κοπελούζου, ότι τα βουνά μας και τη γη μας δε θα την πάρει όπως σχεδιάζει. Εδώ θα μπούμε μπροστά και στο ζήτημα των ανεμογεννητριών που στοχεύει αυτός ο κύριος να εγκαταστήσει στην περιοχή των Χανίων και ευρύτερα στην περιοχή της Κρήτης. Τον ενημερώνουμε λοιπόν και τον προειδοποιούμε ότι όχι μόνο στα αεροδρόμια αλλά και τα σχέδιά του να καταπατήσει ολόκληρη την Κρήτη, δε θα περάσουν.

Συνεπώς, η Πρωτοβουλία μας συνεχίζει και θα συνεχίσει δυναμικά.

Καλούμε τους Χανιώτες πολίτες να αντιληφθούν επιτέλους ότι είμαστε σε καθεστώς κατοχής, καταγγέλλουμε τη σημερινή κυβέρνηση και επίσης ασκούμε κριτική στους θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης διότι αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να είναι μπροστά, και δεν είναι δυστυχώς. Πέρα από τις ανακοινώσεις που βγάλανε για λόγους βέβαια δημοσιότητας και μόνο, κατά τη γνώμη τη δική μου.

Άρα λοιπόν συνεχίζουμε, καλούμε τους Χανιώτες στη προσυγκέντρωση που θα γίνει στην Πλατεία Δικαστηρίων και στη συνέχεια τη μηχανοκίνητη πορεία προς το αεροδρόμιο Χανίων, για να επιδώσουμε ψήφισμα προς την Αερολιμενάρχη και να μαυροντύσουμε τον Δασκαλογιάννη.

Κώστας Σταυρουλάκης:




Συμπληρωματικά με όσα αναφέρθηκαν από τους φίλους, θα ήθελα να αναφέρω ότι η πρώτη φάση της Πρωτοβουλίας στηρίχθηκε σε κάποιους που έλεγαν ότι δε θα επικυρώσουν την υπογραφή της Σύμβασης για τα αεροδρόμια. Δεν κράτησαν το λόγο τους και υπεγράφη η Σύμβαση.

Η δεύτερη φάση της Πρωτοβουλίας είχε μπροστά της την παράδοση του αεροδρομίου και προσπάθησε να ενημερώσει την τοπική κοινωνία μιας και η ηγεσία κρίθηκε ανεπαρκής στην προηγούμενη φάση. Πέτυχε τον στόχο της αφού οι πολίτες από το αναρωτιούνται τι συμβαίνει πήγαν στο γνωρίζω ακριβώς τι συνέβη. Και αυτό επιτεύχθη με εντατική και επίπονη εργασία από τα μέλη της Πρωτοβουλίας και με πιέσεις αφού έλαβε μέχρι και εξώδικα για τις προσπάθειές της.

Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για να ξεσηκωθεί η τοπική κοινωνία ώστε να αποφευχθεί η υπογραφή των Πρωτοκόλων Παράδοσης των αεροδρομίων, κάτι που υλοποιήθηκε χθες 5/4/2017.




Η Πρωτοβουλία πρέπει να προσαρμόσει τις δράσεις της στις νέες συνθήκες, οι οποίες πέραν του στόχου της αντίδρασης των πολιτών και τη νομική διεκδίκηση του δικαίου, πρέπει να έχει και ως στόχο την τιμωρία όσων συνέβαλλαν στην εκχώρηση των δημόσιων υποδομών της χώρας στο γερμανικό κράτος με τη χρηματοδότηση μάλιστα από ελληνικές τράπεζες τις οποίες έχει ανακεφαλαιοποιήσει με τον ιδρώτα του ο ελληνικός λαός.

Ποιος αλήθεια εγγυήθηκε στην ελληνική τράπεζα για τη χρηματοδότηση του “επενδυτή” με τέτοια υπέρογκα κεφάλαια από τη στιγμή μάλιστα που η τράπεζα εμφάνιζε κέρδη μετά φόρων το 2016, 42,3 εκ. ευρώ αλλά εκκρεμούν ζημιές 1,37 δις από το 2015;

Τι είδους εγγυήσεις είναι αυτές που προσφέρει ο “επενδυτής” με τη σύμβαση ενεχύρου εξοχώριου δηλαδή offshore λογαριασμού; Δείτε την 9η Σύμβαση που υπέγραψε η Υπουργική Απόφαση 4852 στις 24/3/2017. Λυπούμαστε.

Να σημειώσουμε ότι σε ερώτηση δημοσιογράφου ο κ. Σκαμνάκης επεσήμανε ότι πέραν του δημοψηφίσματος σύντομα θα πραγματοποιηθεί και δημοσκόπηση για να αποτυπωθεί το μέγεθος της εναντίωσης των Χανίων στην εκποίηση του αεροδρομίου Χανίων στη γερμανική Fraport.


Υπενθυμίζεται ότι η Fraport Greece θα αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια (μέχρι το 2057), πιθανότατα στις 11 Απριλίου.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...