Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Ο αγωγός “TAP” οδικός χάρτης, για μελλοντικές επενδύσεις στη χώρα

Σημαντικά οφέλη θα υπάρξουν για την Ελλάδα στο παρόν, αλλά και στο μέλλον, τόνισε ο Δ/ντής του έργου κ. Ρίκαρντ Σκούφιας – Οφέλη και στις τοπικές κοινότητες – Δίκαιες αποζημιώσεις για όλους


Ο Ρίκαρντ Σκούφιας, Διευθυντής για την Ελλάδα του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP AG) παρουσίασε το έργο στο πλαίσιο διεξαγωγής του 2ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθηκε στην ιστορική τοποθεσία από τις 2 έως τις 5 Μαρτίου 2017.

Ο κ. Σκούφιας επισήμανε τις φάσεις και την εξέλιξη του έργου έως τώρα, την κληρονομιά του, καθώς και τα σημαντικά οφέλη που έχει για την Ελλάδα, στο παρόν αλλά και το μέλλον. Η συζήτηση ακολούθησε τις εργασίες της δεύτερης ενότητας της τρίτης μέρας του συνεδρίου με τίτλο «Προκλήσεις ενεργειακής ασφάλειας στην περιοχή».

Ερωτώμενος από το δημοσιογράφο Άγγελο Αθανασόπουλο, ο κ. Σκούφιας ανέφερε τη σκληρή συλλογική δουλειά και την απόλυτη εστίαση στο στόχο ως σημεία-κλειδιά για την επιλογή του ΤΑΡ ως της βέλτιστης διαδρομής για το ευρωπαϊκό σκέλος του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου. Σε συνδυασμό βέβαια με τη σημαντική υποστήριξη από τις ελληνικές αρχές, και την εκτενή προσπάθεια του ΤΑΡ να επικοινωνήσει και να συμβουλευθεί τις τοπικές κοινωνίες από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκαν στις επηρεαζόμενες κοινότητες περί τις 1.000 ομαδικές συναντήσεις και περισσότερες από 45.000 ατομικές, στις οποίες δόθηκαν στους κατοίκους αναλυτικές πληροφορίες για κάθε στάδιο υλοποίησης του έργου. Και μάλιστα, οι εκπρόσωποι του ΤΑΡ όχι μόνο εξήγησαν με λεπτομέρειες τα σχετικά με το έργο, αλλά άκουσαν επίσης τις προτάσεις των κατοίκων, και –όπου αυτό κατέστη δυνατόν– τις ενσωμάτωσαν.

Σε ερώτηση σχετικά με τα οφέλη του έργου για την Ελλάδα, ο Ρίκαρντ Σκούφιας τα συνόψισε σε τρεις κατηγορίες:

• ο TAP ωφελεί τη χώρα, αναβαθμίζοντας το ρόλο της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό και διεθνή ενεργειακό χάρτη και συμβάλλοντας στην εθνική οικονομία:

– προσφέρει άμεση απασχόληση σε σχεδόν 2.000 άτομα·

– δημιουργεί ακόμη περισσότερες έμμεσες θέσεις εργασίας σε πολλούς κλάδους·

– επενδύει εκατομμύρια στην προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών· και

– συμβάλλει στα φορολογικά έσοδα.

• ο TAP ωφελεί τις τοπικές κοινότητες, δουλεύοντας σε συνεργασία μαζί τους για την υλοποίηση ενός εθελοντικού προγράμματος Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Επενδύσεων ύψους €32 εκατ., το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε να εξυπηρετεί τις δικές τους ανάγκες.

• ο TAP ωφελεί τα άτομα και τις επιχειρήσεις, επιτρέποντας τη μελλοντική πρόσβαση σε φυσικό αέριο με την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών και σημείων διασύνδεσης με το εθνικό σύστημα διανομής.

Ο Διευθυντής του ΤΑΡ για την Ελλάδα σχολίασε ακόμη την κληρονομιά του έργου στη χώρα, χαρακτηρίζοντάς το:

• οδικό χάρτη για μελλοντικά εγχειρήματα, ο οποίος εμπνέει εμπιστοσύνη σε άλλους ξένους επενδυτές, συμβάλλοντας στο να θεωρούν την Ελλάδα ελκυστικό επενδυτικό προορισμό, μέσω της επιτυχημένης υλοποίησης ενός τόσο εκτεταμένου και σύνθετου έργου υποδομής·

• μέσο μεταφοράς τεχνογνωσίας παγκόσμιας κλάσης σε ελληνικές εταιρείες, χάρη στη συνεργασία τους με τον TAP· και

•- υποστηρικτή του βασικού στόχου της ενεργειακής διαφοροποίησης και, κατά συνέπεια, έργο που συμβάλλει στην ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας, της ευρύτερης περιοχής, και της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα.

Και μάλιστα, σημείωσε ο Ρίκαρντ Σκούφιας, όλα αυτά επιτεύχθηκαν με τη διεξαγωγή μιας εκ των πιο εκτεταμένων Μελετών Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων (ΜΠΚΕ) που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Έχοντας εξασφαλίσει δίκαιες αποζημιώσεις για όλους τους επηρεαζόμενους ιδιοκτήτες και χρήστες γης. Και επαναπροσδιορίζοντας τη διαδικασία υλοποίησης τέτοιων έργων με την έμπρακτη συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα ακολουθήσουν γύρω στις αρχές του 2020.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

skaleadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...