Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

ΣΤΗΝΕΤΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ-ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ

Την σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου συζήτησε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών στην Σόφια – Δεν θα προχωρήσει αυτόνομα η πώληση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης


Μπορεί η μακρά πολιτική αναταραχή στη Βουλγαρία να έχει οδηγήσει σε καθυστερήσεις, αλλά η ελληνική κυβέρνηση επιμένει στο φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο / Σβίλενγκραντ – Μπουργκάς, με παράλληλη επέκταση των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάς, μέσω του οποίου παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου.

Τις επόμενες εβδομάδες παραδίδεται από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο η μελέτη βιωσιμότητας του έργου, ενώ το σχέδιο συζητήθηκε στις επαφές που είχαν στη Σόφια ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας.

Στη βουλγαρική πρωτεύουσα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη και την Παρασκευή περιφερειακή διάσκεψη της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις επενδύσεις στις μεταφορές.

Ο ελληνικός βραχίονας του επενδυτικού σχεδίου, ύψους περί τα 280 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την αναβάθμιση και διαχείριση του λιμένα Αλεξανδρούπολης μαζί με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (δηλαδή του ελληνικού τμήματος της παράκαμψης του Βοσπόρου) και τη σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό.

Το ενδιαφέρον είναι πως κύκλοι του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) διαρρέουν πως πρόκειται μέχρι το τέλος του χρόνου να βγει στον αέρα διαγωνισμός για την παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.).

Στην κυβέρνηση επισημαίνουν πως δεν πρόκειται να προχωρήσει αυτόνομα η παραχώρηση του Ο.Λ.Α., αν δεν διερευνηθούν οι πιθανότητες για το ευρύτερο έργο παράκαμψης του Βοσπόρου.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η συζήτηση με τη βουλγαρική πλευρά, μέσω της κοινής επιτροπής, για την από κοινού διεκδίκηση κοινοτικών κονδυλίων, μέσω του χρηματοδοτικού εργαλείου Connection Europe Facility (CEF), ώστε να αναβαθμιστεί ο σιδηροδρομικός άξονας Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο / Σβίλενγκραντ – Μπουργκάς.

Προωθείται, επίσης, η από κοινού ένταξη της συνολικής επένδυσης (σιδηροδρομικός άξονας και δύο λιμάνια) στο «πακέτο Γιούνκερ», με στόχο την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.

Απαιτείται, όμως, αρκετή προετοιμασία και διακρατικές συμφωνίες, ώστε το κοινό έργο να αποκτήσει ενιαία εικόνα απέναντι στην επενδυτική κοινότητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ είχε υποστηρίξει προ μηνών πως το κόστος για την αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα υπολογίζεται κοντά στα 160 εκατ. ευρώ, καθώς αφορά ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Αντίθετα, στο βουλγαρικό τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς χρειάζονται περισσότερα έργα, γιατί απαιτείται και αναβάθμιση της υποδομής.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ο σιδηροδρομικός άξονας μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου εκτιμάται πως μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών.

Παράγοντες της αγοράς διεθνών μεταφορών επισημαίνουν το υψηλό κόστος διέλευσης των στενών του Βοσπόρου, αλλά και τις εξαγγελίες της τουρκικής πλευράς για κατασκευή νέου καναλιού ώστε να αντιμετωπιστούν τα σημερινά προβλήματα.

Οι ίδιοι επικαλούνται και τα σχέδια της Τεχεράνης για ενίσχυση του διαμετακομιστικού εμπορίου Ιράν – Ευρώπης μέσω του Εύξεινου Πόντου.



Φώτης Κόλλιας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

skaleadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...