Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΤΗΣ ΜΑΣ ΕΠΙΑΣΑΝ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ




Τρεις (3) νέοι Σταθμοί Διοδίων θα δημιουργηθούν ακόμα, επί της Εγνατίας Οδού από το 2017 – Στην Μέστη, στο ύψος της ΒΙ-ΠΕ Κομοτηνής και στο Τμήμα μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Αρδανίου – Αντιδράσεις μόνο στα λόγια



Όταν έγραφε η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, “Ταξιδέψτε μέχρι τα Γιάννενα”, να χαρείτε την διαδρομή, και τη νέα Εγνατία οδό, τώρα που δεν υπάρχουν διόδια, ίσως κάποιοι να νόμιζαν ότι αυτό το καθεστώς του “τζάμπα” θα συνεχισθεί εις το διηνεκές.

Όμως κάποια στιγμή τα Διόδια ήλθαν και στην Εγνατία.

Και τώρα έρχονται πολλαπλάσια με τον προγραμματισμό νέων Σταθμών διοδίων, όπως αυτό της Μέστης.

Στα. εικοσιπέντε έως τριάντα ευρώ θα φτάσει το κόστος μετακίνησης για το πήγαινε-έλα ενός I.X. αυτοκινήτου από τον Έβρο μέχρι τη Θεσσαλονίκη, όταν προχωρήσει ο σχεδιασμός της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ για την κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων.

Ήδη, η εταιρεία, την περασμένη Παρασκευή, δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της, την προκήρυξη κατασκευής του έργου «Κατασκευή Σταθμών Διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων». Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 6.900.000 ευρώ.

Το ΘράκηΝΕΤ, ανέδειξε το ζήτημα τον περασμένο Αύγουστο, όταν αφορούσε στον αρχικό σχεδιασμό της εταιρείας που κινείται σύμφωνα με σχετικό νόμο (ΦΕΚ 2761 15/10/2014), προβάλλοντας τις απόψεις των εκπροσώπων των τοπικών φορέων.

Αντιδράσεις και προβληματισμό για αυτή την εξέλιξη, που αποκόπτει ουσιαστικά τον Έβρο και αυξάνει το κόστος μεταφοράς προσώπων και προϊόντων προς τα μεγάλα αστικά κέντρα, εξέφρασαν ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ευάγγελος Λαμπάκης, ο πρόεδρος του Ε.Β. Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καΐσας και ο ιδιοκτήτης Μεταφορικής Εταιρείας Βαγγέλης Μυτιληνός.

Ο πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Απόστολος Αντωνούδης σε συνέντευξη του στο ΘράκηΝΕΤ, τότε, είπε ότι οι σταθμοί των διοδίων, μπορούν να αλλάξουν μόνο με νομοθετική ρύθμιση.

Στη συνέχεια, παρά τις αντιδράσεις, δεν έγινε καμία ουσιαστική ενέργεια προς τον αρμόδιο Υπουργό, ώστε να αλλάξει ο σχεδιασμός για την κατασκευή των διοδίων.

Μέχρι την περασμένη Παρασκευή, οπόταν η Εγνατία οδός, προκήρυξε το έργο για την κατασκευή τεσσάρων σταθμών διοδίων.

Σε νεότερη τοποθέτηση του στο ΘράκηΝΕΤ, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ευάγγελος Λαμπάκης, δήλωσε ότι θα επικοινωνήσει με τα αρμόδια υπουργεία, ώστε ο σταθμός της Μέστης να επαναοριοθετηθεί στο τελωνείο των Κήπων.

Πάντως, όπως δείχνουν οι εξελίξεις, η Εγνατία Οδός μας «έπιασε στον ύπνο», η προκήρυξη τρέχε μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, όπου ορίστηκε η τελική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών από τις ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, η ανάδοχος εταιρεία πρέπει να παραδώσει το έργο μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με την Εγνατία Οδό.

Αυτό σημαίνει ότι τα διόδια της Μέστης θα λειτουργήσουν μέσα στην επόμενη χρονιά, εάν οι τοπικοί φορείς δεν αντιδράσουν άμεσα και δυναμικά, ώστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση.

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ

Επί της Εγνατίας Οδού, σήμερα, λειτουργούν οκτώ (8) σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στο Προμαχώνα Σερρών.

Με την υλοποίηση του σχεδιασμού της εταιρείας θα λειτουργούν δεκατρείς (!) συνολικά σταθμοί διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας οδού. Εκ των οποίων, όπως θα διαπιστώσετε, τρεις νέοι σταθμοί αφορούν άμεσα την περιοχή μας.

1. ΣΕΛΛΕΣ: Μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Νεοχωρίου και Σελλών, στο τμήμα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων.

2. ΙΩΑΝΝΙΝΑ: Βρίσκεται μεταξύ των κόμβων Παμβώτιδας και Αράχθου, στο τμήμα Ιωαννίνων-Μετσόβου.

3. ΜΕΤΣΟΒΟ: Μεταξύ των κόμβων Μετσόβου και Παναγίας, στο τμήμα από Μέτσοβο προς Γρεβενά.

4. ΓΡΕΒΕΝΑ: Μεταξύ των κόμβων Παναγίας και Βενετικού, επίσης στο τμήμα Μετσόβου-Γρεβενών αλλά πριν από τα Γρεβενά.

5. ΠΟΛΥΜΥΛΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ: Βρίσκεται στο τμήμα Κοζάνης-Βέροιας, ακριβώς έξω από τον Πολύμυλο.

6. ΚΟΥΛΟΥΡΑ: Μεταξύ των κόμβων Κουλούρας και Νησελίου, στον κάμπο της Βέροιας, στο τμήμα Βέροιας-Κλειδίου, όπου η Εγνατία συναντά τον ΠΑΘΕ.

7. ΜΑΛΓΑΡΑ: Λειτουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά θα ενταχθεί στο δίκτυο της Εγνατίας από αυτό της ΠΑΘΕ όπου βρίσκεται σήμερα.

8. ΝΥΜΦΟΠΕΤΡΑ: Μεταξύ των κόμβων Λαγκαδά και Προφήτη, στο ύψος της λίμνης Κορώνειας, στο τμήμα από Λαγκαδά έως Ασπροβάλτα.

9. ΠΑΓΓΑΙΟ: Μεταξύ των κόμβων Ορφανίου και Μουσθένης, στο τμήμα Ασπροβάλτας-Αγίου Ανδρέα.

10. ΝΕΣΤΟΣ: Μεταξύ των κόμβων Χρυσούπολης και Βανιανού, στο τμήμα από Καβάλα έως Ξάνθη, στο ύψος του ποταμού Νέστου.

11. ΞΑΝΘΗ: Μεταξύ των κόμβων Βαφεϊκών και Ιάσμου, στο τμήμα Ξάνθης-Κομοτηνής αλλά μετά την Ξάνθη.

12. ΚΟΜΟΤΗΝΗ: Στο τμήμα Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης, περίπου στο ύψος του κόμβου που οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ: Μετά την πρωτεύουσα του Έβρου, μεταξύ των κόμβων ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης και Αρδανίου.

Σ.Π.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...