… κάποιοι φωτεινοί παντογνώστες του Υπουργείου Παιδείας βρήκαν ένα πολύ ωραίο τρόπο για να φακελώσουν τους μαθητές της χώρας, ο λόγος για το mySchool το νέο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου που θέλει να βάλει χέρι σε συγκεκριμένα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον ρόλο του.
Το mySchool είναι ένα πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, υπό την μορφή ηλεκτρονικής πύλης, που έχει ως στόχο τη καθολική λειτουργική ενοποίηση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων υποστήριξης της καθημερινής λειτουργίας των σχολικών μονάδων (sic).
INFO
https://myschool.sch.gr/faq
Τι είναι το mySchool στα μάτια του γονιού
Το mySchool στα μάτια του γονιού είναι ένας μηχανισμός συλλογής προσωπικών δεδομένων που καμία σχέση δεν έχει με την έως τώρα αποδεκτή συλλογή των απαραίτητων στοιχείων, τα οποία όφειλε να δώσει ο γονιός κατά την εγγραφή του μαθητή στην αρχή της σχολικής χρονιάς.
Στο νέο έντυπο που ζητείται να συμπληρωθεί από τους γονείς και βλέπετε παραπάνω έχουμε καταγραφή κάποιων αν όχι περίεργων τουλάχιστον παράξενων πεδίων εισαγωγής όπως είναι το ΑΜΚΑ. Πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω κατά πόσο χρησιμεύει κάτι τέτοιο στη σχολική μονάδα και πραγματικά είναι τροφή για σκέψη, καθώς η δικαιολογία ότι αυτό μπορεί να χρειάζεται για την καταγραφή απουσιών δεν στέκει, εκτός και αν κάποιος παρακολουθεί ηλεκτρονικά το mySchool και αντιπαραβάλει το ΑΜΚΑ του μαθητή με κάποιο αντίστοιχο σύστημα καταγραφής του ΕΟΠΠΥ, κατά πόσο τώρα είναι αυτό σωστό και αν στέκει κρίνεται το μόνοι σας.
Αλήθεια όμως τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Γιατί πρέπει να υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικών δεδομένων τέτοιου είδους από την στιγμή που η κάθε σχολική μονάδα τηρεί τα στοιχεία των μαθητών της τοπικά, τι εξυπηρετεί η κεντρική συγκέντρωση των μαθητών όλης της χώρας και μάλιστα με στοιχεία αυστηρά προσωπικά;
Τι είναι το mySchool στα μάτια του Εκπαιδευτικού
Aπό την πλευρά των εκπαιδευτικών ήδη έχουμε πολλές αντιδράσεις όπου με σχετικό έγγραφο καλούνται σε καθημερινή βάση από τις 14/11 έως και τις 20/12 να συμπληρώνουν τα στοιχεία που είδατε παραπάνω στο νέο πληροφοριακό σύστημα.
Ο λόγος που αντιδρούν δεν έχει να κάνει μόνο με την έτσι και αλλιώς μηδενική γραμματειακή υποστήριξη αλλά με τα διάφορα περίεργα που βλέπουν όπως πχ τη κεντρική καταγραφή τόσο των απουσιών όσο και των στοιχείων φοίτησης (επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις κ.λπ.); Όπου και δικαίως αναρωτιούνται αν υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός λόγος για αυτό;
Όπως αντιλαμβάνεστε λοιπόν έχουμε μια προσπάθεια συλλογής προσωπικών δεδομένων τα οποία καμία σχέση δεν έχουν με την εκπαίδευση.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;
Μην δίνεται ελαφρά την καρδία τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών σας.
Απαιτήστε να τηρηθούν αυτά που ορίζει το άρθρο 2 τουν. 2472/1997 για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπου και θα πρέπει να σας γίνουν γνωστοί, εγγράφως και με σαφήνεια, οι λόγοι που ζητούνται τα προσωπικά δεδομένα σας, σημαντικό είναι ότι θα πρέπει να αναφέρεται γραπτώς που θα τηρούνται τα αρχεία αυτά, ποιος θα είναι ο τελικός αποδέκτης τους, καθώς και ο σκοπός και οι τρόποι επεξεργασίας τους.
Στο άρθρο 2 του Συντάγματος ορίζεται ότι ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας», ενώ σύμφωνα με το άρθρο 9 ορίζεται ότι «”Καθένας έχει δικαίωμα προστασίας από την συλλογή, επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα, των προσωπικών του δεδομένων, όπως νόμος ορίζει. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται από ανεξάρτητη αρχή, που συγκροτείται και λειτουργεί, όπως νόμος ορίζει”.
Αν τα παιδιά σας σας φέρουν στο σπίτι ένα “ξερό” έντυπο συμπλήρωσης, υπό την μορφή του κατεπείγοντος μην το συμπληρώσετε, ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας αν το έχετε ήδη συμπληρώσει και αποστείλει, ζητήστε εγγράφως να σας αναφέρουν τους λόγους που γίνεται αυτό και συζητήστε το με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Σε περίπτωση που δεν σας απαντήσουν εντός 15 ημερών ή η απάντηση δεν σας ικανοποιεί τότε μπορείτε να προσφύγετε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και να ζητήσετε να εξετασθεί το αίτημά σας.
Είναι κάτι που δεν έχει προβλεφθεί τόσο από το Υπουργείο όσο και από την κάθε σχολική μονάδα και θα πρέπει να το απαιτήσετε, το παραμυθάκι ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό των παιδιών σας πρέπει να πάψει.
Αντισταθείτε !!
Παραθέτουμε απόσπασμα σχετικού κειμένου από ιστολόγιο εκπαιδευτικών:
«mySchool» μηχανισμός πειθάρχησης και εντατικοποίησης και όχι αθώο πληροφοριακό σύστημα
Με έκπληξη οι διευθυντές/διευθύντριες και οι προϊσταμένες/προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων, παρέλαβαν έγγραφο με την υπογραφή του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου όπου τους καλεί από την Πέμπτη 14/11 έως και τις 20/12 να συμπληρώνουν ταυτόχρονα το νέο πληροφοριακό σύστημα mySchool και το survey σε καθημερινή βάση! Η έκπληξη μεγάλωσε όταν διάβασαν τις οδηγίες και είδαν τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρώσουν.
1.Ας μιλήσουμε για την αθέατη πλευρά των πραγμάτων
Μελετώντας τις φόρμες που χρειάζεται να συμπληρωθούν, το βιβλίο του Όργουελ, 1984, σου έρχεται στο μυαλό.
Γιατί μόνο αθώο δεν είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα. Δεν είναι απλώς αποτύπωση της πραγματικότητας αλλά εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και μάλιστα με ασφυκτικό τρόπο και σε καθεστώς φόβου και επιβολής.
Ας δούμε ενδεικτικά ορισμένα ζητήματα, γιατί είναι αδύνατον να καταγραφούν όλα (μόνο οι οδηγίες είναι σχεδόν 250 σελίδες)!!
1. Οι καρτέλες των μαθητών περιλαμβάνουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση, τηλέφωνο έως το ΑΜΚΑ τους. Τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Γιατί πρέπει να υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικών δεδομένων τέτοιου εύρους; Η σχολική μονάδα έχει και μάλιστα ηλεκτρονικά περασμένα, τα βασικά στοιχεία των μαθητών της, τι εξυπηρετεί η κεντρική συγκέντρωση των μαθητών όλης της χώρας και μάλιστα με στοιχεία αυστηρά προσωπικά;
2. Η καταγραφή των απουσιών των μαθητών σε καθημερινή βάση. Γιατί το υπουργείο χρειάζεται να κάνει και πάλι κεντρική πανελλαδική καταγραφή; Γιατί όλα τα στοιχεία της φοίτησής τους (επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις κ.λπ.) θα καταγράφονται κεντρικά; Υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός λόγος για αυτό;
3. Οι άδειες των εκπαιδευτικών. Από πότε οι άδειες των εκπαιδευτικών εγκρίνονται από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα και όχι από την υπηρεσία και τα αρμόδια όργανα, όπως αναφέρει η νομοθεσία; Η καταγραφή των απεργιών και των στάσεων εργασίας σε κεντρική αποτύπωση που δεν έχει σχέση με τη μισθοδοσία αλλά γίνεται ανά σχολική μονάδα ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί;
Δε χωράει καμία αμφιβολία ότι η σκοπιμότητα της χρήσης του «mySchool» είναι πολιτική και όχι πληροφοριακή.
Είναι αυστηρό σύστημα ελέγχου, αποσκοπεί στην αυτοσυμμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω του φόβου και της υποταγής, μέσω αυτού εγκαταλείπεται η σχετική αυτονομία της σχολικής μονάδας.
2. Ας συνεχίσουμε με τα προφανή:
Το υπουργείο παιδείας και ο υφυπουργός μπερδεύτηκε!
Νομίζει ότι οι σχολικές μονάδες έχουν γραμματειακή υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τόσο όγκο δουλειάς ή ότι το εργασιακό ωράριο των διευθυντών είναι 24 ώρες την ημέρα και αγνοεί ότι οφείλουν να ασκούν και το διδακτικό τους έργο; Αγνοεί ότι το σχολείο ασκεί κυρίως και πρωτίστως εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο;
Δεν εξηγείται διαφορετικά η εντολή να συμπληρώνουν όλες αυτές τις φόρμες καθημερινά, αντιμετωπίζοντας τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ως διοικητικό προσωπικό που έχει ως μοναδική αρμοδιότητα του να ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα. Έχει χαθεί το μέτρο από το υπουργείο παιδείας, την περιφέρεια και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης μια και έχουν φτάσει στο σημείο πολύ συχνά, να καλούν τους διευθυντές να απαντήσουν μέσα σε μία ώρα, ακόμα και σε μέρες απεργίας, λες και είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται μονίμως πάνω από τον υπολογιστή και να αναμένουν πότε το υπουργείο θα «ξαναχτυπήσει»!
Να πληροφορήσουμε λοιπόν, τον υφυπουργό, ότι με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, οι διευθυντές/διευθύντριες των δημοτικών σχολείων έχουν διδακτικό ωράριο ανάλογα με την οργανικότητα των σχολείων που προΐστανται ενώ οι προϊσταμένες/προϊστάμενοι νηπιαγωγείων δεν έχουν απολύτως καμία απαλλαγή και έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο, ανάλογο του νηπιαγωγείου. Να τον πληροφορήσουμε επίσης, ότι το υπουργείο στο οποίο προΐσταται έχει αφήσει τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς γραμματειακή υποστήριξη. Για να μην αναφερθούμε στα πιο ουσιαστικά που αφορούν το ρόλο της εκπαίδευσης και άρα και του προσωπικού της.
Ο «μεγάλος αδερφός» θα μας βρει απέναντι
Το «myschool» είναι ο μεγάλος αδελφός του σήμερα! Όταν ο Όργουελ έγραφε το βιβλίο του, το 1984 ήταν μέλλον. Σήμερα η εφιαλτική του αλήθεια είναι ήδη πραγματικότητα.
Το ολοκληρωτικό καθεστώς του Μεγάλου Αδελφού παρακολουθώντας συνεχώς τους πάντες και τα πάντα μέσα από αμέτρητες διαδραστικές τηλεοθόνες, ασκεί τον απόλυτο έλεγχο στις πράξεις και τις συνειδήσεις.
Όλα προσαρμόζονται στη μία και μοναδική αλήθεια, αυτή που πρεσβεύει ο Μεγάλος Αδελφός, ο μόνος αλάθητος μηχανισμός.
Το έγκλημα της σκέψης είναι το θανάσιμο αμάρτημα. Γι’ αυτό πρέπει να εξαλειφθεί οτιδήποτε οδηγεί στη διάπραξή του: ελευθερία, γλώσσα, ανθρώπινα αισθήματα.
Δε θα ανεχτούμε να ζήσουμε μέσα στο φόβο! Οι μαθητές μας δεν είναι αριθμοί σε ηλεκτρονικά κουτάκια. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι νούμερα για να χωράνε στη δημοσιονομική σταθερότητα. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πιόνια σε μια παρτίδα κερδοφορίας.
antiparakmi
freedom-brake
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis