Τρείς διαφορετικές προσωπικές μαρτυρίες.
Μαρτυρία 1η. Ο άγιος Παΐσιος μας έλεγε ενώπιον πέντε κληρικών και κάποιων λαϊκών στο κελί του στην Παναγούδα – Άγιον Όρος μερικούς μήνες πριν την οσιακή κοίμησή του: Θα πάρουμε την Πόλη! Και όταν τον ρώτησα αν θα πάρουμε και την υπόλοιπη Μικρά Ασία απάντησε απότομα «Εσύ δεν θέλεις;» . Και συμπλήρωσε ότι η Μ. Ασία θα είναι ένας ελεύθερος χώρος που θα μπαινοβγαίνει κανείς όποτε θέλει.
Μαρτυρία 2η.Ο άγιος Πορφύριος, που είχε ένα αδιαμφισβήτητο μεγάλο και εντυπωσιακό διορατικό χάρισμα, ουδέποτε μίλησε για κατακτήσεις της Πόλης ή άλλων εδαφών . Αντίθετα μου έλεγε, "θα πέσει μεγάλη φτώχεια και θα γίνουν και άλλα φοβερά» και συμπλήρωνε «εγώ προσεύχομαι ταπεινά να φυλάξει ο Θεός τα παιδάκια σου». Όταν τον ρώτησα τί πρέπει να κάνουμε σε εκείνους τους χαλεπούς καιρούς απάντησε «Να είμαστε εξομολογημένοι και κοινωνημένοι».
Μαρτυρία 3η. Ο επίσης μεγάλος άγιος των ημερών μας κατά γενική ομολογία, ο Ιάκωβος Τσαλίκης, έλεγε στην Τράπεζα της Ιεράς Μονής Αγίου Δαβίδ στην Εύβοια « ο άγιος Ιωάννης ο Ρώσος μου είπε ότι θα γίνει πόλεμος. Η αμαρτία των ανθρώπων είναι τόσο πολλή που δεν διορθώνεται αλλιώς». Το ακούσαμε και εμείς και πολλοί άλλοι.
Ποιος λοιπόν από τους τρείς αγίους άνδρες έβλεπε σωστά το μέλλον; Μήπως κάποιος/οι είχαν πλανηθεί;
Η απάντηση:
1.οι προφητείες δεν εξηγούνται από μόνες τους αλλά σε συνδυασμό με όλη την Αγία Γραφή ( « πάσα προφητεία γραφής ιδίας επίλυσεως ού γίνεται»Β.Πετρ.1,20).
2. «Εκ μέρους γινώσκομεν και εκ μέρους προφητεύομεν»(Α.Κορινθ.13, 9). Δεν αποκαλύπτει ο Θεός σε όλους τους αγίους όλα, αλλά μόνον εκείνα που πρέπει να πληροφορηθούν οι συγκεκριμένοι χριστιανοί.
3. Οι άγιοι δεν μιλούν πάντα «εξ αποκαλύψεως» .Ο Θεός δεν αναγκάζει τον άνθρωπο να γίνει δουλικό φερέφωνό του. Μπορεί ό άγιος να μιλάει για το μέλλον στηριζόμενος και σε προσωπικές του εμπειρίες και γνώσεις. Αυτές οι «μη εξ αποκαλύψεως» γνώσεις ονομάζονται από τους Πατέρες της Εκκλησίας λόγοι «εκ περιουσίας» ή «στοχαστικώς». Εμείς οφείλουμε να αναζητούμε τις πληροφορίες που δίνει άμεσα το Άγιο Πνεύμα ως αποκάλυψη και πάντα να συγκρίνουμε αυτή την πληροφορία με την Αγία Γραφή. Σε αντίθετη περίπτωση θα φτάσουμε στην οικτρή κατάσταση των Ιουδαίων, που διαβάζοντας λανθασμένα τους λόγους των Προφητών, περίμεναν το Μεσσία ως εγκόσμιο κατακτητή και δεν μπόρεσαν να αναγνωρίσουν το Μεσσία στο πρόσωπο του Χριστού.
Και το ακόμη χειρότερο: Μερικοί με τις διαβολικές προφητείες του Νοστράδαμος (Νόστρα=δικός μας + δαίμων) προσπαθούν να καταλάβουν τί απεκάλυψε ο Θεός στους Αγίους (Παΐσιο, Πορφύριο κα). Μα, αν ο Διάβολος ήξερε το μέλλον δεν θα έκανε την μεγαλύτερη… γκάφα της Ιστορίας! Δεν θα σταύρωνε το Χριστό που του διέλυσε το κράτος και τη δύναμη με το Σταυρό και την Ανάστασή Του! Όσοι ακολουθούν το Νοστράδαμος και τα παρόμοια δαιμόνια πάντα χαμένοι θα είναι , πάντα θα είναι εκτός των γεγονότων.
Μαρτυρία 1η. Ο άγιος Παΐσιος μας έλεγε ενώπιον πέντε κληρικών και κάποιων λαϊκών στο κελί του στην Παναγούδα – Άγιον Όρος μερικούς μήνες πριν την οσιακή κοίμησή του: Θα πάρουμε την Πόλη! Και όταν τον ρώτησα αν θα πάρουμε και την υπόλοιπη Μικρά Ασία απάντησε απότομα «Εσύ δεν θέλεις;» . Και συμπλήρωσε ότι η Μ. Ασία θα είναι ένας ελεύθερος χώρος που θα μπαινοβγαίνει κανείς όποτε θέλει.
Μαρτυρία 2η.Ο άγιος Πορφύριος, που είχε ένα αδιαμφισβήτητο μεγάλο και εντυπωσιακό διορατικό χάρισμα, ουδέποτε μίλησε για κατακτήσεις της Πόλης ή άλλων εδαφών . Αντίθετα μου έλεγε, "θα πέσει μεγάλη φτώχεια και θα γίνουν και άλλα φοβερά» και συμπλήρωνε «εγώ προσεύχομαι ταπεινά να φυλάξει ο Θεός τα παιδάκια σου». Όταν τον ρώτησα τί πρέπει να κάνουμε σε εκείνους τους χαλεπούς καιρούς απάντησε «Να είμαστε εξομολογημένοι και κοινωνημένοι».
Μαρτυρία 3η. Ο επίσης μεγάλος άγιος των ημερών μας κατά γενική ομολογία, ο Ιάκωβος Τσαλίκης, έλεγε στην Τράπεζα της Ιεράς Μονής Αγίου Δαβίδ στην Εύβοια « ο άγιος Ιωάννης ο Ρώσος μου είπε ότι θα γίνει πόλεμος. Η αμαρτία των ανθρώπων είναι τόσο πολλή που δεν διορθώνεται αλλιώς». Το ακούσαμε και εμείς και πολλοί άλλοι.
Ποιος λοιπόν από τους τρείς αγίους άνδρες έβλεπε σωστά το μέλλον; Μήπως κάποιος/οι είχαν πλανηθεί;
Η απάντηση:
1.οι προφητείες δεν εξηγούνται από μόνες τους αλλά σε συνδυασμό με όλη την Αγία Γραφή ( « πάσα προφητεία γραφής ιδίας επίλυσεως ού γίνεται»Β.Πετρ.1,20).
2. «Εκ μέρους γινώσκομεν και εκ μέρους προφητεύομεν»(Α.Κορινθ.13, 9). Δεν αποκαλύπτει ο Θεός σε όλους τους αγίους όλα, αλλά μόνον εκείνα που πρέπει να πληροφορηθούν οι συγκεκριμένοι χριστιανοί.
3. Οι άγιοι δεν μιλούν πάντα «εξ αποκαλύψεως» .Ο Θεός δεν αναγκάζει τον άνθρωπο να γίνει δουλικό φερέφωνό του. Μπορεί ό άγιος να μιλάει για το μέλλον στηριζόμενος και σε προσωπικές του εμπειρίες και γνώσεις. Αυτές οι «μη εξ αποκαλύψεως» γνώσεις ονομάζονται από τους Πατέρες της Εκκλησίας λόγοι «εκ περιουσίας» ή «στοχαστικώς». Εμείς οφείλουμε να αναζητούμε τις πληροφορίες που δίνει άμεσα το Άγιο Πνεύμα ως αποκάλυψη και πάντα να συγκρίνουμε αυτή την πληροφορία με την Αγία Γραφή. Σε αντίθετη περίπτωση θα φτάσουμε στην οικτρή κατάσταση των Ιουδαίων, που διαβάζοντας λανθασμένα τους λόγους των Προφητών, περίμεναν το Μεσσία ως εγκόσμιο κατακτητή και δεν μπόρεσαν να αναγνωρίσουν το Μεσσία στο πρόσωπο του Χριστού.
Και το ακόμη χειρότερο: Μερικοί με τις διαβολικές προφητείες του Νοστράδαμος (Νόστρα=δικός μας + δαίμων) προσπαθούν να καταλάβουν τί απεκάλυψε ο Θεός στους Αγίους (Παΐσιο, Πορφύριο κα). Μα, αν ο Διάβολος ήξερε το μέλλον δεν θα έκανε την μεγαλύτερη… γκάφα της Ιστορίας! Δεν θα σταύρωνε το Χριστό που του διέλυσε το κράτος και τη δύναμη με το Σταυρό και την Ανάστασή Του! Όσοι ακολουθούν το Νοστράδαμος και τα παρόμοια δαιμόνια πάντα χαμένοι θα είναι , πάντα θα είναι εκτός των γεγονότων.