Θέλουν μερίδιο 25% στον πλωτό τερματικό Σταθμό του LNG, που θα εφοδιάζει τον ελληνο-βουλγαρικό Αγωγό Αέριου “I.G.B” – Ο κ. Σκουρλέτης στην Σόφια, κάλεσε τις Εταιρείες σε προσφορές, για δέσμευση χωρητικότητος
Για μερίδιο ως 25% στο τερματικό υγροποιημένου αερίου της Αλεξανδρούπολης
ενδιαφέρεται η Βουλγαρία, σύμφωνα με δήλωση της υπουργού Ενέργειας της γειτονικής χώρας Τεμενούτσκα Πέτκοβα, η οποία διοργάνωσε στη Σόφια παρουσίαση για τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό αερίου IGB, στην οποία παρέστη και ο υπουργός Περιβάλλοντος – Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Η υλοποίηση του IGB, για τον οποίο την περίοδο αυτή διενεργείται το μάρκετ τεστ για την καταθέση των τελικών προσφορών δέσμευσης χωρητικότητας, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την κατασκευή του τερματικού της Αλεξανδρούπολης.
Ο κ. Σκουρλέτης στην ομιλία του στην εκδήλωση κάλεσε τις εταιρείες να δεσμεύσουν χωρητικότητα στον αγωγό. «Τώρα είναι η ώρα για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του έργου… Σε επίπεδο προθέσεων οι στόχοι έχουν μέχρι στιγμής υπερκαλυφθεί, αλλά αυτό δεν αρκεί. Είναι απαραίτητο να υπάρξει δέσμευση για ποσότητες που θα καταστήσουν βιώσιμο το έργο», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η προθεσμία για τις προσφορές λήγει στο τέλος του μήνα, μετά την παράταση που δόθηκε στην αρχική καταληκτική ημερομηνία της 30ής Σεπτεμβρίου. Παρά την έντονη πολιτική στήριξη από Ε.Ε. και ΗΠΑ και βέβαια τη Σόφια και την Αθήνα, τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη φάση του μάρκετ τεστ για το έργο, έδειξαν ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες.
Κύκλοι της αγοράς προεξοφλούν την κατάθεση προσφορών από τους μετόχους του έργου, τη ΔΕΠΑ, την ιταλική Edison και ορισμένες βουλγαρικές εταιρείες, καθώς και την αζέρικη Socar και αναμένουν την ανταπόκριση των αμερικανικών Cheniere και Νοble, όπως και της αυστρο-ρουμανικής εταιρείας.elthraki.
Για μερίδιο ως 25% στο τερματικό υγροποιημένου αερίου της Αλεξανδρούπολης
ενδιαφέρεται η Βουλγαρία, σύμφωνα με δήλωση της υπουργού Ενέργειας της γειτονικής χώρας Τεμενούτσκα Πέτκοβα, η οποία διοργάνωσε στη Σόφια παρουσίαση για τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό αερίου IGB, στην οποία παρέστη και ο υπουργός Περιβάλλοντος – Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Η υλοποίηση του IGB, για τον οποίο την περίοδο αυτή διενεργείται το μάρκετ τεστ για την καταθέση των τελικών προσφορών δέσμευσης χωρητικότητας, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την κατασκευή του τερματικού της Αλεξανδρούπολης.
Ο κ. Σκουρλέτης στην ομιλία του στην εκδήλωση κάλεσε τις εταιρείες να δεσμεύσουν χωρητικότητα στον αγωγό. «Τώρα είναι η ώρα για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του έργου… Σε επίπεδο προθέσεων οι στόχοι έχουν μέχρι στιγμής υπερκαλυφθεί, αλλά αυτό δεν αρκεί. Είναι απαραίτητο να υπάρξει δέσμευση για ποσότητες που θα καταστήσουν βιώσιμο το έργο», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η προθεσμία για τις προσφορές λήγει στο τέλος του μήνα, μετά την παράταση που δόθηκε στην αρχική καταληκτική ημερομηνία της 30ής Σεπτεμβρίου. Παρά την έντονη πολιτική στήριξη από Ε.Ε. και ΗΠΑ και βέβαια τη Σόφια και την Αθήνα, τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη φάση του μάρκετ τεστ για το έργο, έδειξαν ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες.
Κύκλοι της αγοράς προεξοφλούν την κατάθεση προσφορών από τους μετόχους του έργου, τη ΔΕΠΑ, την ιταλική Edison και ορισμένες βουλγαρικές εταιρείες, καθώς και την αζέρικη Socar και αναμένουν την ανταπόκριση των αμερικανικών Cheniere και Νοble, όπως και της αυστρο-ρουμανικής εταιρείας.elthraki.