Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Το Ιράν Deal του Building Blocks για μια καλύτερη Πυρηνικής Παραγγελία


ΓΙΏΡΓΟΣ PERKOVICH

Η πυρηνική συμφωνία με το Ιράν περιλαμβάνει καινοτομίες που θα μπορούσε να ενισχύσει την εμπιστοσύνη ότι τα πυρηνικά προγράμματα άλλων χωρών θα είναι αποκλειστικά ειρηνικούς σκοπούς.

Η συζήτηση των ΗΠΑ πάνω από την πυρηνική συμφωνία Ιράν επικεντρώθηκε κυρίως για το εάν όρους της συμφωνίας ήταν αρκετή για να αποτρέψει το Ιράν από το να αποκτήσει πυρηνικά όπλα, αν το Ιράν θα εξαπατήσει, και κατά πόσον το Ιράν θα χρησιμοποιήσει τα κέρδη από την ελάφρυνση των κυρώσεων για τη χρηματοδότηση της επιθετικότητας εναντίον των γειτόνων και το Ισραήλ του. Σχεδόν καμία προσοχή δόθηκε στα μέσα ενημέρωσης ή στο Κογκρέσο για την πιθανότητα ότι η πυρηνική συμφωνία, γνωστή ως Κοινή γενικό σχέδιο δράσης (JCPOA), θα μπορούσε να προσφέρει ευκαιρίες για την ενίσχυση του παγκόσμιου καθεστώτος μη διάδοσης. Φυσικά, η δυνατότητα να αξιοποιήσει τη συμφωνία εξαρτάται από τους υλοποιείται με επιτυχία? κατάρρευση του deal θα δημιουργήσει μια διεθνή κρίση που θα εντάσσουν τις προσπάθειες να υιοθετήσει ευεργετικές διατάξεις του αλλού.

Γιώργος Perkovich
ΑΝΤΙΠΡΌΕΔΡΟΣ ΜΕΛΕΤΏΝΠερισσότερα από τον συγγραφέα αυτό ...

Ινδίας unresolvable Πυρηνική Συζήτηση

Ινδίας Πυρηνική Επιλογές και κλιμάκωσης Κυριαρχία

Πυρηνική συνεργασία των πολιτών με το Πακιστάν: Προοπτικές και Επιπτώσεις
@PERKOVICHG

Υποθέτοντας ότι η εφαρμογή, η JCPOA περιέχει μια σειρά από καινοτομίες που θα μπορούσαν στο μέλλον να εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη ότι τα πυρηνικά προγράμματά τους θα είναι αποκλειστικά ειρηνικές. Ευρύτερη υιοθέτηση των μέτρων αυτών θα μπορούσε να διευκολύνει την εξάπλωση συνεταιρισμό της πυρηνικής ενέργειας, μειώνοντας παράλληλα το φόβο του πολλαπλασιασμού. Επιπλέον, οι διατάξεις αυτές εξηγούν τα βήματα χώρες θα πρέπει να λάβουν για την εφαρμογή πυρηνικό αφοπλισμό κάποια μέρα.



Θα πάρει πολύ χρόνο και υπομονή δίνουν και λαβείν διαπραγματεύσεων για να πείσει τη Ρωσία και άλλες σημαίνοντες παράγοντες στην πυρηνική διπλωματία να αξιοποιήσει την JCPOA, αλλά δεν υπάρχει λόγος να βιαστούμε. Πέρα από τη Δημοκρατία της Κορέας, δεν υπάρχουν άλλα κράτη στο εγγύς μέλλον, που έχουν τη δυνατότητα και την πρόθεση να ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα τον κύκλο του καυσίμου.
Πώς η JCPOA Ενισχύει τη Μη Διάδοση καθεστώς

Το καθεστώς της πυρηνικής μη διάδοσης αντλεί τη νομιμοποίησή της και τις βασικές αρχές από τη Συνθήκη για τη Μη Διάδοση των Πυρηνικών Όπλων (NPT). Όμως, οι συντάκτες της Συνθήκης κατ 'ανάγκη εγκαταλείψει ορισμένες από τις βασικές τους όρους της αόριστα ορίζεται, αναγνωρίζοντας ότι η τεχνολογία και η ιστορία θα εξελιχθεί με τρόπους που δεν θα μπορούσε να προβλέψει το 1968, όταν ολοκληρώθηκε η NPT. Για παράδειγμα, όταν η συνθήκη αναφέρει το δικαίωμα στην ειρηνική πυρηνική ενέργεια, στο άρθρο IV, δεν απαριθμούν συγκεκριμένες τεχνολογίες που θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα τα κράτη (ή δεν επιτρέπεται) να αποκτήσει για το σκοπό αυτό. διαταγή της NPT κατά την απόκτηση πυρηνικών όπλων δεν καθορίζει τι συνιστά ένα πυρηνικό όπλο ή ένα πρόγραμμα πυρηνικά όπλα. Ούτε η συνθήκη δεν διευκρινίζει ποια επαληθεύσιμα πυρηνικό αφοπλισμό θα πρέπει να συνεπάγεται, δηλαδή, αυτό που πυρηνικών και συναφούς υλικού, εξοπλισμού, και τις δραστηριότητες μια πυρηνική-αφοπλισμένο κράτος δεν θα επιτρεπόταν να διατηρήσουν, και υπό ποιες μορφές της επαλήθευσης.

Η JCPOA γεμίζει με καινοτόμο τρόπο σε κάθε ένα από αυτά τα κενά στην NPT. Αν και δεν εγκατασταθούν ή να αντιμετωπιστούν πλήρως αυτά τα σύνθετα ζητήματα, που προσφέρει δυνητικά σημαντικά δομικά στοιχεία για κάτι τέτοιο. Για παράδειγμα, η JCPOA, στην πράξη, διαπιστώνει ότι η NPT δεν a priori να αρνηθεί κράτη το "δικαίωμα" να αποκτήσει και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες για την παραγωγή σχάσιμων υλικών για ειρηνικούς σκοπούς. Οι κριτικοί έχουν εντοπίσει αυτό ως ένα σημαντικό μειονέκτημα. Η συμφωνία καθιστά ευκολότερο για τα άλλα κράτη να επιμένουν ότι, επίσης, θα πρέπει να επιτρέπεται να εμπλουτίσει ουράνιο, που πολλοί παρατηρητές φοβούνται ότι θα μπορούσε να επιδεινώσει τους κινδύνους διάδοσης. Αλλά η JCPOA καθορίζει επίσης τις συνθήκες, καθώς και τους μηχανισμούς παρακολούθησης και ελέγχου, που θα ενισχύσει σημαντικά τη διεθνή εμπιστοσύνη ότι οι δραστηριότητες του κύκλου του καυσίμου ενός κράτους είναι αποκλειστικά ειρηνικούς σκοπούς.

Είναι σημαντικό, η συμφωνία προβλέπει ένα μοντέλο για την κατασκευή κύκλο του καυσίμου δραστηριότητες ενός κράτους ανάλογα με αποδεδειγμένη πολιτικό απαιτήσεις. Περιορίζει το επίπεδο εμπλουτισμού στο 3,67 τοις εκατό, η οποία είναι η τυπική απαίτηση για πυρηνικούς αντιδραστήρες ισχύος. (Για τα πυρηνικά όπλα, το ουράνιο πρέπει να εμπλουτιστεί με 90 τοις εκατό.) Έτσι, ενώ ένα μέλος θα μπορεί στο μέλλον να επιμείνει για τον εμπλουτισμό ουρανίου, η διεθνής κοινότητα θα μπορούσε να αναφέρω το JCPOA ως βάση για την απαίτηση χαμηλά όρια στο επίπεδο εμπλουτισμού. Η συμφωνία περιορίζει τον όγκο του εμπλουτισμένου ουρανίου που η κατάσταση μπορεί να συσσωρευτεί πριν πρέπει αποδεδειγμένα μεγάλες ποσότητες καυσίμου των πυρηνικών αντιδραστήρων. Στην περίπτωση του Ιράν, το όριο αυτό είναι 300 χιλιόγραμμα για μια περίοδο δεκαπέντε ετών, με την κατανόηση ότι μετά από αυτή την περίοδο τον εμπλουτισμό ικανότητα του Ιράν θα επεκταθεί ανάλογα με να μοιράζεται εκ των προτέρων με το Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ) ένα σχέδιο. Υπάρχει λίγη λόγος για τον οποίο τα κράτη που επιθυμούν να ξεκινήσουν ειρηνική προγράμματα εμπλουτισμού στο μέλλον δεν θα πρέπει να δέχονται παρόμοιους περιορισμούς.

Η αρχή της διατήρησης της παραγωγής και της συσσώρευσης του σχάσιμου υλικού ανάλογο να εκδηλωθεί πολιτικό απαιτήσεις είναι επίσης εμφανής στον τρόπο με τον JCPOA έχει ασχοληθεί με το θέμα της παραγωγής πλουτωνίου και του διαχωρισμού. Το Ιράν δεν έχει καμία μη στρατιωτική ανάγκη για το πλουτώνιο. Σύμφωνα με το παράρτημα Ι της JCPOA, η Τεχεράνη έχει συμφωνήσει για τον ανασχεδιασμό του αντιδραστήρα βαρέος ύδατος του Αράκ "για την ελαχιστοποίηση της παραγωγής πλουτωνίου και όχι για την παραγωγή οπλικού πλουτωνίου σε κανονική λειτουργία." 1 Το Ιράν έχει επίσης συναινέσει με την προϋπόθεση συμφωνίας του ότι , για δεκαπέντε χρόνια, δεν ασκούν «σε καμία επεξεργασίας αναλωμένων καυσίμων ή την κατασκευή μιας εγκατάστασης ικανό επεξεργασίας αναλωμένων καυσίμων," και η Τεχεράνη έχει προσθέσει ότι δεν προτίθεται να υποβάλει σε δεύτερη μεταποίηση στη συνέχεια. 2

Διαδικασίες παρακολούθησης και επαλήθευσης στο JCPOA οικοδομήσουμε τη διεθνή εμπιστοσύνη πάρα πολύ. Ουρανίου-εξορυκτικές δραστηριότητες του Ιράν θα πρέπει να παρακολουθούνται για είκοσι πέντε χρόνια. Το παράρτημα Ι της συμφωνίας προβλέπει ότι, για είκοσι χρόνια, «το Ιράν θα δηλώσει όλες τις τοποθεσίες και εξοπλισμό. . . που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των σωλήνων στροφέα φυγοκέντρου ή φυσούνα, και θα επιτρέψει στην ΙΑΕΑ να εφαρμόσει συνεχή παρακολούθηση. . . " 3 Για δεκαπέντε χρόνια, ο εμπλουτισμός θα επιτρέπεται μόνο σε μία εγκατάσταση, Νατάνζ, στο οποίο θα δοθεί η ΙΑΕΑ καθημερινή πρόσβαση. Οι διατάξεις αυτές, μεταξύ άλλων, να μειώσει σημαντικά τις προοπτικές ότι το Ιράν θα μπορούσε να εκτρέψει τις εξόδους των δηλωθέντων εγκαταστάσεων για την παραγωγή πυρηνικών όπλων. Το πιο σημαντικό, αυτά τα μέτρα, που λαμβάνονται από κοινού, να αυξήσει την πιθανότητα ότι ο ΔΟΑΕ και διεθνείς υπηρεσίες πληροφοριών θα εντοπισμού παράνομων πυρηνικών δραστηριοτήτων του Ιράν. Δεν υπάρχει νόμιμη λειτουργική λόγος για τον οποίο αυτές οι μορφές της παρακολούθησης και επαλήθευσης δεν μπορούσε ή δεν πρέπει να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε άλλο κράτος που δεν διαθέτει πυρηνικά όπλα που επιδιώκει να ξεκινήσει τον εμπλουτισμό ουρανίου.

Η απόκτηση πυρηνικών όπλων απαγορεύεται σύμφωνα με το άρθρο ΙΙ της NPT, αλλά η συνθήκη δεν προσδιορίζει τι σημαίνει αυτό στην πράξη. Η JCPOA ορίζει ότι «το Ιράν δεν θα συμμετάσχουν σε δραστηριότητες, μεταξύ άλλων και σε επίπεδο R & D, που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός πυρηνικού εκρηκτικού μηχανισμού. . . " 4 Το κείμενο στη συνέχεια καθορίζει μια σειρά τέτοιων απαγορευμένων δραστηριοτήτων που σχετίζονται με μοντελοποίηση υπολογιστή για την προσομοίωση πυρηνικών εκρηκτικών μηχανισμών, καθώς και την ανάπτυξη και / ή τη χρήση πολλών σημείων συστήματα εκρηκτική έκρηξη, διαγνωστικά συστήματα, και τα εκρηκτικά οδηγείται πηγές νετρονίων.

Αυτά τα πρωτοφανή και ατέλειωτη απαγορεύσεις, πλέον κωδικοποιηθεί σε ένα νομικά δεσμευτικό ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, έχει πολλές επιπτώσεις που ευνοούν την πρόληψη της διάδοσης των όπλων, που καθορίζει τον πυρηνικό αφοπλισμό, και τη διευκόλυνση της ειρηνικής πυρηνικής συνεργασίας. Διευκρινίζουν μερικά, αν όχι όλες, οι δραστηριότητες που θεωρούνται ως δείκτες των προσπαθειών για την απόκτηση πυρηνικών εκρηκτικών μηχανισμών και, συνεπώς, είναι απαράδεκτες σε μη-πυρηνικά όπλα κράτη (εκτός αν η χώρα υποδοχής επιδεικνύει εύλογη μη εκρηκτικές σκοπούς αυτών των δραστηριοτήτων). Αυτή η προδιαγραφή-για πρώτη φορά-αποσαφηνίζει δραστηριότητες άλλες από εκείνες που σχετίζονται με πυρηνικά υλικά που θα πρέπει να θεωρείται ασυμβίβαστη με καθαρά ειρηνικές προγράμματα. Ως αποτέλεσμα, το εμπόδιο στο πολλαπλασιασμός έχει διευρυνθεί.

Παράλληλα, παρέχονται λεπτομέρειες για ένα μελλοντικό καθεστώς πυρηνικά αφοπλισμό. Δραστηριότητες που κρίνονται απαραίτητα για την ανάπτυξη πυρηνικών εκρηκτικών υλών δεν πρέπει να διεξάγονται σε κράτη που φιλοδοξούν να είναι πυρηνικά αφοπλισμένο. Αντίθετα, τα κράτη που επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους να μην προβεί σε τέτοιες δραστηριότητες, και ότι επιτρέπουν οι διαδικασίες για την επαλήθευση της τήρησης σε αυτήν την υπόσχεση, θα μπορούσε να παρασχεθεί ευκολότερα πολιτική πυρηνική συνεργασία.

Τέλος, η JCPOA περιέχει έναν έξυπνο μηχανισμό επιβολής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές περιπτώσεις σοβαρής πολλαπλασιασμό ανησυχία ή, υποθετικά, των παραβιάσεων της συμφωνίας αφοπλισμού. Σε περίπτωση εκκρεμή διαφορά πάνω από τη συμμόρφωση με την JCPOA, οποιοδήποτε από τα μέρη της επιτρέπεται να καλέσει για μια ψηφοφορία στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ σχετικά με το εάν οι κυρώσεις κατά του Ιράν παραμένουν αρθεί. Αν κάποιο από τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου ψηφίζει ενάντια σε ένα τέτοιο ψήφισμα, τότε θα πρέπει να επιβληθεί εκ νέου οι διατάξεις των αποφάσεων του σώζεται κυρώσεων. Ουσιαστικά, ο μηχανισμός βέτο έχει αναδιοργανώνεται. Αντί να επιτρέπει σε ένα μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας για να εμποδίσει την επιβολή κυρώσεων, η οποία έχει από καιρό υπονόμευσε την επιβολή, τώρα ένα μέλος θα μπορούσε να επιβάλει εκ νέου κυρώσεις σε απάντηση σε ένα άλυτο διαμάχη για τη συμμόρφωση. Καθώς οι JCPOA κράτη, το Ιράν έχει εκφράσει ότι αν οι κυρώσεις εκ νέου με αυτόν τον τρόπο, "θα αντιμετωπίζει αυτό ως λόγο για να σταματήσει την εκτέλεση υποχρεώσεων που υπέχει. . . [η] JCPOA εν όλω ή εν μέρει. " 5 Παρ 'όλα αυτά, σε μια μελλοντική περίπτωση κατά την οποία το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ήταν να βρεθεί ένα κράτος να είναι noncompliant με τις υποχρεώσεις μη διάδοσης και την επιβολή κυρώσεων, αυτό το snap-back μηχανισμός του JCPOA θα μπορούσε να είναι υιοθετημένος. Η προοπτική και μόνο αυτό μπορεί να βοηθήσει να αποτρέψει μελλοντικές παραβιάσεις των κανόνων διάδοσης των πυρηνικών όπλων.
Η μελλοντική εφαρμογή της JCPOA Διατάξεις

Εάν και πώς αυτές οι καινοτόμες διατάξεις JCPOA θα προσαρμοστούν και θα υιοθετηθεί ευρύτερα αναπόφευκτα θα αποτελέσει αντικείμενο έντονης συζήτησης μεταξύ των κρατών. Ρωσία και άλλες χώρες αρχικά επέμειναν ότι η συμφωνία δεν αποτελεί προηγούμενο που θα πρέπει να εφαρμοστεί ευρέως. 6 Τα συμφέροντα πίσω από τις επιφυλάξεις αυτές τις καταστάσεις »πρέπει να διερευνηθούν, και μπορεί να απαιτούν διαπραγματευτική πάνω από τα όρια τα όπλα και άλλα θέματα. Ωστόσο, καθώς η JCPOA υλοποιείται μέσα στα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια, θα ήταν τρέλα για τη διεθνή κοινότητα να μην χρησιμοποιούν αμοιβαία επωφελείς διατάξεις της με κράτη που επιδιώκουν πρόσφατα για τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων του κύκλου του καυσίμου. (Σε κράτη, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, που έχουν δεσμευτεί να αποφεύγουν τέτοιες δραστηριότητες, οι διατάξεις αυτές δεν θα είναι απαραίτητο.)

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες χώρες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τέτοιες διατάξεις των διμερών συμφωνιών συνεργασίας στον πυρηνικό τομέα. Στην Ομάδα Πυρηνικών Προμηθευτών, η οποία περιλαμβάνει 48 κράτη-θα μπορούσε να απαιτήσει την αποδοχή των σχετικών διατάξεων ως κατευθυντήρια γραμμή για το εμπόριο με κράτη που επιδιώκουν να αποκτήσουν δυνατότητες εμπλουτισμού ή / και το πλουτώνιο-εκχύλισης. Μελλοντικές NPT συνέδρια αναθεώρηση θα μπορούσε να συζητήσει και να προτείνει την έγκριση της απαγόρευση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός πυρηνικού εκρηκτικού μηχανισμού, τόσο ως μέτρο μη διάδοσης και προαπαιτούμενο του πυρηνικού αφοπλισμού. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΟΑΕ θα μπορούσε να ενημερώσει διασφαλίσεις ώστε να συμπεριλάβει τις διαδικασίες παρακολούθησης και ελέγχου, όπως αυτές στο JCPOA στα κράτη με τα προγράμματα του κύκλου του καυσίμου.

Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων πάνω από αυτά τα θέματα θα χρειαστούν χρόνια για να επιλυθούν. Οι βασικές διατάξεις της ίδιας της JCPOA ισχύουν για δέκα με δεκαπέντε χρόνια και πέρα. Αυτό επιτρέπει αρκετό χρόνο για να απασχολούν τα χαρακτηριστικά καλωσόρισμα του ευρύτερα. Κάτι τέτοιο θα έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα να ενθαρρύνει το Ιράν να συμμορφωθεί με το γράμμα και το πνεύμα της συμφωνίας επ 'αόριστον. Πράγματι, η μη εφαρμογή των σωτήρια διδάγματα από την εμπειρία του Ιράν και τις διατάξεις του JCPOA θα σπαταλάμε τα τεράστια διεθνείς προσπάθειες και τις θυσίες που οδήγησαν στην ειρηνική επίλυση αυτού του μεγάλου πυρηνική κρίση.



Read more at: http://carnegieendowment.org/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...