Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΚΟΣΜΑΣ
Ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι έχει αυξηθεί ο χρόνος παραμονής των οχημάτων στον Μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας – Makaza στα σύνορα με την Βουλγαρία στην Κομοτηνή, από την πλευρά των Βουλγαρικών αρχών.
Οι αστυνομικές συνοριακές αρχές της Βουλγαρίας καθυστερούν τη διαδικασία εισόδου/εξόδου σε χρόνους που σε καμία περίπτωση δεν είναι δικαιολογημένοι. Επίσης επισημαίνεται ότι η καθυστέρηση αυτή εφαρμόζεται και σε άλλους Βουλγαρικούς συνοριακούς σταθμούς με την Ελλάδα και την Περιφέρεια μας , όπως αυτός στην Εξοχή .
Στους Βουλγάρους είναι πολύ καλά γνωστό ότι η Νυμφαία είναι ο σταθμός με τη μεγαλύτερη κίνηση ανθρώπων με μικρά οχήματα ανάμεσα στις δύο χώρες.
Στην Ελλάδα και ειδικότερα στην ..Αθήνα, αυτό δεν είναι γνωστό....Επίσης στους Βούλγαρους είναι πολύ καλά γνωστό ότι από την Νυμφαία διέρχεται πλέον ολόκληρη η επιβατική κίνηση από το 80% της Βουλγαρίας, το 90% της Ρουμανίας και το 100%της Μολδαβίας, Ουκρανίας και Ρωσίας προς οποιοδήποτε ελληνικό προορισμό. (Οι Θάσιοι γνωρίζουν πολλοί καλά πόσο έχουν αυξηθεί οι ελεύσεις Ρουμάνων, τα τελευταία τρία χρόνια που άνοιξαν τα σύνορα).
Στην υπόλοιπη Ελλάδα αυτό δεν είναι ακόμη γνωστό... Αντίθετα οι κεντρικές αρχές της χώρας μας έκαναν το 2013 ότι ήταν δυνατό να «υποβαθμίσουν» το σταθμό της Νυμφαίας ζητώντας να διέρχονται μόνο μικρά επιβατικά μέχρι 9 θέσεων και φορτηγά μέχρι 2,5 τόνους. Παρά την μεγάλη προσπάθεια ,της τότε διοίκησης της Περιφέρειας , να ανοίξουν τα σύνορα αλλά και να γίνουν διάφορα συμπληρωματικά έργα , στους δρόμους σύνδεσης με την Εγνατία, η τότε ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών έβλεπε και βλέπει , μάλλον, απαξιωτικά την συνοριακή αυτή δίοδο μη επιτρέποντας την διέλευση εκτός από Ι.Χ. άλλων οχημάτων, όπως λεωφορεία.
Αντίθετα, η ελληνική πλευρά τότε ζητούσε από τους Βούλγαρους να κατασκευάσουν γεφυροπλάστιγγα. Το έργο της γεφυροπλάστιγγας που σε καμιά περίπτωση δεν ξεπερνά τις 100.000€ μαζί με τις συνοδευτικές εργασίες αποτελεί το μόνιμο πλέον λόγω της μη συναίνεσης της Βουλγαρίας στη διεύρυνση της κυκλοφορίας και μεγαλύτερων οχημάτων.
Στη πράξη όμως η Βουλγαρία βλέπει την Νυμφαία ως τον μοναδικό (μαζί με τον Προμαχωνα ίσως..) μεθοριακό σταθμό ελληνικών συμφερόντων.
Αυτό δεν ενοχλεί τόσο πολύ τη Βουλγαρία αλλά τη διευκολύνει να προωθήσει τα δικά της συμφέροντα και να απαιτεί την επίσπευση της κατασκευής του αποκλειστικά βουλγαρικών συμφερόντων κάθετου άξονα Ξάνθης Δημαρίου/Rudozem που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο της Βουλγαρίας το Παμπόροβο.
Ταυτόχρονα οι Βούλγαροι βάζουν στο τραπέζι της συζήτησης και τον δρόμο μεταξύ Παρανεστίου - Πρασινάδας Δράμας/ Arda - Σμόλυαν - Παμπόροβο.
Να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν οι Βούλγαροι πέτυχαν τη χρηματοδότηση και από μέρους μας, του δρόμου και του μεθοριακού σταθμού στην Εξοχή Νευροκοπίου προκειμένου το ελληνικό υπερεπαρκές οδικό δίκτυο να συνδεθεί με το βουλγαρικό δίκτυο που οδηγούσε στο Άνω Νευροκόπι (Γκότσε Ντέλτσεβ) και φυσικά, στο χιονοδρομικό κέντρο Bansko...
Επανέρχομαι όμως στο θέμα της Νυμφαίας - Μακάζα, τονίζοντας ότι στην αρχή της τουριστικής περιόδου, υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση οχημάτων και επιβατών . Οι διακινούμενοι έχουν , στην πλειοψηφία τους , προορισμό κυρίως τις παραθαλάσσιες περιοχές της Περιφέρεια μας και φυσικά το νησί της Θάσου, με ότι αυτό σημαίνει για την τουριστική κίνηση στην περιοχή μας. Νομίζω, ότι όσο είμαστε ακόμα στην αρχή της τουριστικής περιόδου, οι τοπικοί παράγοντες πρέπει να ασχοληθούν με το θέμα αυτό και ειδικά η διοίκηση της Περιφέρειας.
(ενδιαφέροντα στοιχεία της ανάρτησης αυτής έχω πάρει από αναρτήσεις του κ. Κώστα Κατσημήγα, πρώην Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. 2011 – 2014, ενός ανθρώπου που έχει μοχθήσει τα μέγιστα για την κατασκευή του δρόμου Κομοτηνή – Νυμφαία αλλά και στο άνοιγμα των συνόρων, που τόσο έχουν ωφελήσει τις παραθαλάσσιες τουριστικές περιοχές της Περιφέρειάς μας .)
Ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι έχει αυξηθεί ο χρόνος παραμονής των οχημάτων στον Μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας – Makaza στα σύνορα με την Βουλγαρία στην Κομοτηνή, από την πλευρά των Βουλγαρικών αρχών.
Οι αστυνομικές συνοριακές αρχές της Βουλγαρίας καθυστερούν τη διαδικασία εισόδου/εξόδου σε χρόνους που σε καμία περίπτωση δεν είναι δικαιολογημένοι. Επίσης επισημαίνεται ότι η καθυστέρηση αυτή εφαρμόζεται και σε άλλους Βουλγαρικούς συνοριακούς σταθμούς με την Ελλάδα και την Περιφέρεια μας , όπως αυτός στην Εξοχή .
Στους Βουλγάρους είναι πολύ καλά γνωστό ότι η Νυμφαία είναι ο σταθμός με τη μεγαλύτερη κίνηση ανθρώπων με μικρά οχήματα ανάμεσα στις δύο χώρες.
Στην Ελλάδα και ειδικότερα στην ..Αθήνα, αυτό δεν είναι γνωστό....Επίσης στους Βούλγαρους είναι πολύ καλά γνωστό ότι από την Νυμφαία διέρχεται πλέον ολόκληρη η επιβατική κίνηση από το 80% της Βουλγαρίας, το 90% της Ρουμανίας και το 100%της Μολδαβίας, Ουκρανίας και Ρωσίας προς οποιοδήποτε ελληνικό προορισμό. (Οι Θάσιοι γνωρίζουν πολλοί καλά πόσο έχουν αυξηθεί οι ελεύσεις Ρουμάνων, τα τελευταία τρία χρόνια που άνοιξαν τα σύνορα).
Στην υπόλοιπη Ελλάδα αυτό δεν είναι ακόμη γνωστό... Αντίθετα οι κεντρικές αρχές της χώρας μας έκαναν το 2013 ότι ήταν δυνατό να «υποβαθμίσουν» το σταθμό της Νυμφαίας ζητώντας να διέρχονται μόνο μικρά επιβατικά μέχρι 9 θέσεων και φορτηγά μέχρι 2,5 τόνους. Παρά την μεγάλη προσπάθεια ,της τότε διοίκησης της Περιφέρειας , να ανοίξουν τα σύνορα αλλά και να γίνουν διάφορα συμπληρωματικά έργα , στους δρόμους σύνδεσης με την Εγνατία, η τότε ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών έβλεπε και βλέπει , μάλλον, απαξιωτικά την συνοριακή αυτή δίοδο μη επιτρέποντας την διέλευση εκτός από Ι.Χ. άλλων οχημάτων, όπως λεωφορεία.
Αντίθετα, η ελληνική πλευρά τότε ζητούσε από τους Βούλγαρους να κατασκευάσουν γεφυροπλάστιγγα. Το έργο της γεφυροπλάστιγγας που σε καμιά περίπτωση δεν ξεπερνά τις 100.000€ μαζί με τις συνοδευτικές εργασίες αποτελεί το μόνιμο πλέον λόγω της μη συναίνεσης της Βουλγαρίας στη διεύρυνση της κυκλοφορίας και μεγαλύτερων οχημάτων.
Στη πράξη όμως η Βουλγαρία βλέπει την Νυμφαία ως τον μοναδικό (μαζί με τον Προμαχωνα ίσως..) μεθοριακό σταθμό ελληνικών συμφερόντων.
Αυτό δεν ενοχλεί τόσο πολύ τη Βουλγαρία αλλά τη διευκολύνει να προωθήσει τα δικά της συμφέροντα και να απαιτεί την επίσπευση της κατασκευής του αποκλειστικά βουλγαρικών συμφερόντων κάθετου άξονα Ξάνθης Δημαρίου/Rudozem που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο της Βουλγαρίας το Παμπόροβο.
Ταυτόχρονα οι Βούλγαροι βάζουν στο τραπέζι της συζήτησης και τον δρόμο μεταξύ Παρανεστίου - Πρασινάδας Δράμας/ Arda - Σμόλυαν - Παμπόροβο.
Να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν οι Βούλγαροι πέτυχαν τη χρηματοδότηση και από μέρους μας, του δρόμου και του μεθοριακού σταθμού στην Εξοχή Νευροκοπίου προκειμένου το ελληνικό υπερεπαρκές οδικό δίκτυο να συνδεθεί με το βουλγαρικό δίκτυο που οδηγούσε στο Άνω Νευροκόπι (Γκότσε Ντέλτσεβ) και φυσικά, στο χιονοδρομικό κέντρο Bansko...
Επανέρχομαι όμως στο θέμα της Νυμφαίας - Μακάζα, τονίζοντας ότι στην αρχή της τουριστικής περιόδου, υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση οχημάτων και επιβατών . Οι διακινούμενοι έχουν , στην πλειοψηφία τους , προορισμό κυρίως τις παραθαλάσσιες περιοχές της Περιφέρεια μας και φυσικά το νησί της Θάσου, με ότι αυτό σημαίνει για την τουριστική κίνηση στην περιοχή μας. Νομίζω, ότι όσο είμαστε ακόμα στην αρχή της τουριστικής περιόδου, οι τοπικοί παράγοντες πρέπει να ασχοληθούν με το θέμα αυτό και ειδικά η διοίκηση της Περιφέρειας.
(ενδιαφέροντα στοιχεία της ανάρτησης αυτής έχω πάρει από αναρτήσεις του κ. Κώστα Κατσημήγα, πρώην Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. 2011 – 2014, ενός ανθρώπου που έχει μοχθήσει τα μέγιστα για την κατασκευή του δρόμου Κομοτηνή – Νυμφαία αλλά και στο άνοιγμα των συνόρων, που τόσο έχουν ωφελήσει τις παραθαλάσσιες τουριστικές περιοχές της Περιφέρειάς μας .)