Υπάρχουν περίπου επτά δισεκατομμύρια άνθρωποι πάνω στον πλανήτη. Τα 864 εκατομμύρια μπαίνουν κάθε μέρα στο Facebook.
Είναι πάρα πολλοί και είναι η βασική αιτία που η αξία του μέσου κοινωνικής δικτύωσης αγγίζει ή και ξεπερνά τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια.
Και γεννάται το ερώτημα: Γιατί το Facebook είναι τόσο εθιστικό;
Ο Nir Eyal, επιχειρηματίας και απόφοιτος του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, έγραψε ένα βιβλίο που απαντά σε πολλά ερωτήματα.
Αυτό που θέλει να κάνει το Facebook είναι να δημιουργήσει μία σχέση με τον χρήστη όποτε βαριέται, όποτε έχει λίγο χρόνο, μερικά λεπτά. Γνωρίζουμε λέει ο Nir Eyal ότι ψυχολογικά μιλώντας, η βαρεμάρα είναι επίπονη.
Οπότε όταν αισθάνεστε ότι βαριέστε, όποτε έχετε λίγο χρόνο, το κοινωνικό δίκτυο σας σώζει από τον πόνο της βαρεμάρας.
Ο Nir Eyal έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, στο οποίο περιγράφει την ψυχολογική διαδικασία για να βάλουμε κάποια προϊόντα στις καθημερινές μας συνήθειες.
Όπως λέει, η αλήθεια είναι ότι δεν κερδίζει πάντα τον καταναλωτή το καλύτερο προϊόν. Πολλές φορές, τα προϊόντα που έχουν τη δυνατότητα να σε κάνουν να τα ξαναγοράσεις χωρίς να το συνειδητοποιείς, από συνήθεια δηλαδή, είναι αυτά που τελικά κερδίζουν.
Για παράδειγμα, η Google είναι χαρακτηριστική περίπτωση προϊόντος, το οποίο γίνεται συνήθεια πολύ γρήγορα. Και ταυτόχρονα, σχεδόν κανείς δεν γνωρίζει αν υπάρχει άλλη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο που να είναι πολύ καλύτερη.
Ο κόσμος μάλιστα δεν γνωρίζει καν τη διαφορά ανάμεσα στο Bing και τη Google, την ώρα που η δεύτερη κατέχει το 87% της αγοράς.
Σε ό,τι αφορά στο Facebook, λοιπόν, ο κ. Nir Eyal εξηγεί ότι με μία βόλτα στο newsfeed ο χρήστης ξεπερνάει την επίπονη βαρεμάρα που αισθάνεται.
Δεν είναι τυχαίο ότι χρησιμοποιούν το Facebook καθημερινά πάνω 864 εκατομμύρια άνθρωποι, ενώ το 30% των Αμερικανών ενημερώνεται αποκλειστικά από το κοινωνικό δίκτυο.
techit.
Είναι πάρα πολλοί και είναι η βασική αιτία που η αξία του μέσου κοινωνικής δικτύωσης αγγίζει ή και ξεπερνά τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια.
Και γεννάται το ερώτημα: Γιατί το Facebook είναι τόσο εθιστικό;
Ο Nir Eyal, επιχειρηματίας και απόφοιτος του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, έγραψε ένα βιβλίο που απαντά σε πολλά ερωτήματα.
Αυτό που θέλει να κάνει το Facebook είναι να δημιουργήσει μία σχέση με τον χρήστη όποτε βαριέται, όποτε έχει λίγο χρόνο, μερικά λεπτά. Γνωρίζουμε λέει ο Nir Eyal ότι ψυχολογικά μιλώντας, η βαρεμάρα είναι επίπονη.
Οπότε όταν αισθάνεστε ότι βαριέστε, όποτε έχετε λίγο χρόνο, το κοινωνικό δίκτυο σας σώζει από τον πόνο της βαρεμάρας.
Ο Nir Eyal έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, στο οποίο περιγράφει την ψυχολογική διαδικασία για να βάλουμε κάποια προϊόντα στις καθημερινές μας συνήθειες.
Όπως λέει, η αλήθεια είναι ότι δεν κερδίζει πάντα τον καταναλωτή το καλύτερο προϊόν. Πολλές φορές, τα προϊόντα που έχουν τη δυνατότητα να σε κάνουν να τα ξαναγοράσεις χωρίς να το συνειδητοποιείς, από συνήθεια δηλαδή, είναι αυτά που τελικά κερδίζουν.
Για παράδειγμα, η Google είναι χαρακτηριστική περίπτωση προϊόντος, το οποίο γίνεται συνήθεια πολύ γρήγορα. Και ταυτόχρονα, σχεδόν κανείς δεν γνωρίζει αν υπάρχει άλλη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο που να είναι πολύ καλύτερη.
Ο κόσμος μάλιστα δεν γνωρίζει καν τη διαφορά ανάμεσα στο Bing και τη Google, την ώρα που η δεύτερη κατέχει το 87% της αγοράς.
Σε ό,τι αφορά στο Facebook, λοιπόν, ο κ. Nir Eyal εξηγεί ότι με μία βόλτα στο newsfeed ο χρήστης ξεπερνάει την επίπονη βαρεμάρα που αισθάνεται.
Δεν είναι τυχαίο ότι χρησιμοποιούν το Facebook καθημερινά πάνω 864 εκατομμύρια άνθρωποι, ενώ το 30% των Αμερικανών ενημερώνεται αποκλειστικά από το κοινωνικό δίκτυο.
techit.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis