Στα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια -κυρίως- του εξωτερικού (και στης Ελλάδας, κάποιοι, γιατί όχι; Μην είμαστε απόλυτοι...) διδάσκουν πνευματικοί άνθρωποι (αναφορικά με τις γνώσεις, όχι το χαρακτήρα τους, που καλώς παραμένει άγνωστος), κορυφαίοι στην ειδικότητά τους, κοφτερά μυαλά, σημαντικοί εκπρόσωποι της επιστήμης τους, ταλαντούχοι ως συγγραφείς, πρωτοπόροι ως ερευνητές, μεταδοτικοί ως διδάσκαλοι...
xristinagewrgallh.
Απορώ και θλίβομαι...
Γιατί στην Ελλάδα λείπει το ΟΡΑΜΑ;
Μάς έχει επηρεάσει η κρίση; Η κρίση δεν υπήρχε πάντα.
Ο τρόπος διαπαιδαγώγησης της ελληνικής οικογένειας; Έχουν γραφτεί τόμοι επάνω σε αυτό.
Μήπως η γενιά μας αποτελείται από αχάριστους, κακομαθημένους νέους που κοιτούν την εύκολη λύση επειδή τα είχαν όλα έτοιμα; Αυτό κι αν έχω βαρεθεί να το ακούω.... Πολύ εύκολα βάζουμε ταμπέλες. Δεν είχαν όλοι αυτά τα προνόμια! (Ας μην ανοίξω τη συζήτηση για την δήθεν ισότιμη εκπαίδευση... Θα αναγκαστώ να γυρίσω στα παιδικά μου χρόνια και κάποιοι δεν το θέλετε αυτό.)
Ή μήπως επειδή επικεντρωθήκαμε στις πελατειακές σχέσεις και μας έχουν καταπνίξει τα ρουσφέτια και το "μέσον" (ακόμη και στα Πανεπιστήμια);
Δε ξέρω, αναρωτιέμαι......
Άνθρωποι με όραμα, που αξίζουν, παραμένουν απέξω, για να πάρουν τις θέσεις οι γνωστοί, οι φίλοι, οι ξάδερφοι, οι μαθητές... Χωρίς μεταδοτικότητα, χωρίς ουσία και -αρκετές φορές- χωρίς προσόντα!
Αλήθεια, τι κριτήρια έχουμε για να κρίνουμε ποιος αξίζει και ποιος όχι; Γνωρίζω ότι δεν είναι εύκολο να καθοριστεί ένας θεσμός που ευνοεί τις αξιοκρατικές επιλογές. Αφήστε που, θεσμοί υπάρχουν, αλλά πολλές φορές δεν λειτουργούν. (Φροντίζουν κάποιοι καλά γι' αυτό!) Πάντως, ούτε και από τα εσωτερικά ενός Ιδρύματος μπορεί να γίνει αξιοκρατική επιλογή, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Και να φανταστείτε ότι ένας πολιτισμός κρίνεται από την ΠΑΙΔΕΙΑ. Από την παιδεία των πολιτών του και την παιδεία ως εκπαιδευτικό σύστημα.
Γιατί στην Ελλάδα λείπει το ΟΡΑΜΑ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis