Διάλειμμα για διαφημίσεις #10. Η διαφήμιση ως ταινία, ως αφήγηση, ως τέχνη, ως εύρημα, ως παγίδα, ως προπαγάνδα —ενίοτε και ως μπούρδα.
Διαφημίσεις γυρισμένες από διάσημους σκηνοθέτες και μικρά αριστουργήματα αγνώστων δημιουργών. Τεκμήρια εποχής, κοινωνίας, οικονομίας, καθημερινότητας.Η ακόλουθη διαφήμιση της Berlitz Global Education Company προσπαθεί να μας πείσει να μάθουμε καλά αγγλικά, δείχνοντας έναν εκπαιδευόμενο της γερμανικής ακτοφυλακής να μην κατορθώνει να συνεννοηθεί από τον ασύρματο με το πλήρωμα ενός αγγλικού πλοίου που εκπέμπει SOS. Ο διάλογος έχει ως εξής:
— We ‘re sinking! We ‘re sinking!
— What are you thinking about?
Σε ελεύθερη μετάφραση, προκειμένου να αποδοθεί το λογοπαίγνιο, θα μπορούσε να γίνει κάπως έτσι:
— Βουλιάζουμε, βουλιάζουμε! — Τι ακριβώς μουλιάζετε;
* * *
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis