Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για τα οδικά ατυχήματα
Αναφορικά με το τραγικό οδικό ατύχημα στην Εγνατία Οδό, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων επισημαίνει ότι παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων και των θυμάτων τους (κυρίως λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης) κατά την τελευταία πενταετία, η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ένωση (κατατασσόμενη σταθερά στις τελευταίες θέσεις) και οι πιθανότητες ατυχήματος στο οδικό δίκτυο της χώρας να παραμένουν αυξημένεςσυγκριτικά με τα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη. Το οικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 3 δις ευρώ ετησίως.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει συχνά επισημάνει ότι για την ουσιαστική βελτίωση του παρεχόμενου επιπέδου οδικής ασφάλειας απαιτείται συστηματική κοινή προσπάθεια πολιτείας και πολιτών.
Η Πολιτεία οφείλει αφενός να δεσμεύσει τους απαραίτητους προϋπολογισμούς, αντάξιους του εγχειρήματος (και όχι μόνο γενικόλογες δηλώσεις) και αφετέρου να καταβάλει συστηματική προσπάθεια με ποσοτικοποιημένους και μετρήσιμους στόχους (π.χ. αριθμός ελέγχων, αριθμός επεμβάσεων στο δίκτυο, αριθμός εκστρατειών ενημέρωσης κλπ.), για τους οποίους θα ελέγχονται σε τακτά διαστήματα οι αρμόδιες υπηρεσίες σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, είναι σήμερα απαραίτητο να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην:
α)εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και διεύρυνσή της στο σύνολο των επικίνδυνων παραβάσεων (και εκείνων των φορτηγών, σε όλο το δίκτυο),
β)εφαρμογή αυστηρού προγράμματος διαχείρισης των κάθε λογής έργων επί της οδού, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους,
γ)αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα με κατάλληλη υποστήριξη (προϋπολογισμοί, τεχνικές οδηγίες) των υπηρεσιών των Περιφερειών.
Οι πολίτες οφείλουν να υιοθετήσουν μία οδήγηση λιγότερο επιθετική, με χαμηλότερες ταχύτητες και περισσότερη προσοχή κατά την οδήγηση (χωρίς κινητά τηλέφωνα και άλλες αποσπάσεις προσοχής που καθίστανται ακόμα πιο κρίσιμες σε περιοχές εκτέλεσης έργων). Ιδιαίτερα, οφείλουν να προσαρμόσουν την οδηγική συμπεριφορά τους στα νέα δεδομένα που φέρνει το εκτεταμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα.
Οι Έλληνες Συγκοινωνιολόγοι καταθέτουν τακτικά τις επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις τους (http://www.ses.gr/index.php/o-syllogos/theseisses.html) και δηλώνουν απερίφραστα τη βούλησή τους να συνεισφέρουν με κάθε τρόπο προς την κατεύθυνση εφαρμογής όλων των απαραίτητων δράσεων προτεραιότητας. Επιπλέον, θα συνεχίσουν ακόμα εντονότερα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες επιστημονικής τεκμηρίωσης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης Πολιτείας και πολιτών και θα ενεργοποιήσουν όλες τις δυνάμεις τους για την προώθηση των προτεινόμενων δράσεων με την ελπίδα ότι οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται στους δρόμους θα καταστούν, κάποια στιγμή, προτεραιότητα της Ελληνικής Πολιτείας.
Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Ελλάδας
Η Διοίκηση του Συνδικάτου εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες του τροχαίου ατυχήματος στην Εγνατία Οδό. Καταγγέλλει για άλλη μια φορά τα συναρμόδια υπουργεία της εμπορευματικής μεταφοράς διότι επανειλημμένα με έγγραφά του προς αυτά, έχει ενημερώσει για τα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο της οδικής μεταφοράς. Δυστυχώς για άλλη μια φορά δικαιώνεται μέσα από απώλειες ζωών συνανθρώπων μας. Για ακόμα μία φορά θέτει τα εξής ερωτήματα:
Γιατί κυκλοφορούν Φ.Δ.Χ. στις εθνικές οδούς τα σαββατοκύριακα, ενώ σε όλη την Ευρώπη, εκτός από συγκεκριμένες κατηγορίες, απαγορεύεται;
Γιατί δεν υπάρχουν μικτά κλιμάκια για τον έλεγχο προβληματικών φορτηγών (κινητές πλάστιγγες για υπέρβαρο φορτίο, ΚΤΕΟ κ.λπ.);
Για το συγκεκριμένο ατύχημα γιατί δεν υπήρχε σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού με βανάκια που φέρουν προειδοποιητικά φώτα και με κορίνες;
Γιατί δεν βρισκόταν η Τροχαία στο σημείο;
Ο εργολάβος του έργου ποια μέτρα είχε πάρει για την εκτέλεση του έργου;
Γιατί η Εγνατία Οδός, η Τροχαία και ο εργολάβος δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον παράπλευρο δρόμο εφ’όσον γνώριζαν ότι θα είχαν ολική διακοπή κυκλοφορίας για την επισκευή αυτού;
Γιατί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ αυτοκίνητα, ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των φρένων;
Κύριοι των συναρμόδιων Υπουργείων είστε οι ηθικοί αυτουργοί, όχι μόνο αυτού του συμβάντος αλλά και των προγενέστερων δυστυχημάτων (Τέμπη, Μαλιακός, Αλιάκμονας), διότι με τη δική σας αδιαφορία συνεχίζει να ρέει το αίμα στον Μολώχ της ασφάλτου. Κύριοι για ακόμη μια φορά «κρεμάστε» τον οδηγό ώστε να κατευθύνετε αλλού την κοινή γνώμη αλλά και να κοιμηθείτε με ήσυχη τη συνείδησή σας
.Υ.Γ. Από τη στιγμή που ο οδηγός της νταλίκας δεν ήταν Έλληνας δεν χρειάζεται να εξετάσουμε κάτι άλλο για τις συνθήκες της τραγωδίας. «Αυτός ευθύνεται για όλα». Καλή σας νύχτα.
Επιτροπή Αλληλεγγύης Στρατευμένων
Αναφορικά με το τραγικό οδικό ατύχημα στην Εγνατία Οδό, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων επισημαίνει ότι παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων και των θυμάτων τους (κυρίως λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης) κατά την τελευταία πενταετία, η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ένωση (κατατασσόμενη σταθερά στις τελευταίες θέσεις) και οι πιθανότητες ατυχήματος στο οδικό δίκτυο της χώρας να παραμένουν αυξημένεςσυγκριτικά με τα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη. Το οικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 3 δις ευρώ ετησίως.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει συχνά επισημάνει ότι για την ουσιαστική βελτίωση του παρεχόμενου επιπέδου οδικής ασφάλειας απαιτείται συστηματική κοινή προσπάθεια πολιτείας και πολιτών.
Η Πολιτεία οφείλει αφενός να δεσμεύσει τους απαραίτητους προϋπολογισμούς, αντάξιους του εγχειρήματος (και όχι μόνο γενικόλογες δηλώσεις) και αφετέρου να καταβάλει συστηματική προσπάθεια με ποσοτικοποιημένους και μετρήσιμους στόχους (π.χ. αριθμός ελέγχων, αριθμός επεμβάσεων στο δίκτυο, αριθμός εκστρατειών ενημέρωσης κλπ.), για τους οποίους θα ελέγχονται σε τακτά διαστήματα οι αρμόδιες υπηρεσίες σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, είναι σήμερα απαραίτητο να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην:
α)εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και διεύρυνσή της στο σύνολο των επικίνδυνων παραβάσεων (και εκείνων των φορτηγών, σε όλο το δίκτυο),
β)εφαρμογή αυστηρού προγράμματος διαχείρισης των κάθε λογής έργων επί της οδού, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους,
γ)αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα με κατάλληλη υποστήριξη (προϋπολογισμοί, τεχνικές οδηγίες) των υπηρεσιών των Περιφερειών.
Οι πολίτες οφείλουν να υιοθετήσουν μία οδήγηση λιγότερο επιθετική, με χαμηλότερες ταχύτητες και περισσότερη προσοχή κατά την οδήγηση (χωρίς κινητά τηλέφωνα και άλλες αποσπάσεις προσοχής που καθίστανται ακόμα πιο κρίσιμες σε περιοχές εκτέλεσης έργων). Ιδιαίτερα, οφείλουν να προσαρμόσουν την οδηγική συμπεριφορά τους στα νέα δεδομένα που φέρνει το εκτεταμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα.
Οι Έλληνες Συγκοινωνιολόγοι καταθέτουν τακτικά τις επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις τους (http://www.ses.gr/index.php/o-syllogos/theseisses.html) και δηλώνουν απερίφραστα τη βούλησή τους να συνεισφέρουν με κάθε τρόπο προς την κατεύθυνση εφαρμογής όλων των απαραίτητων δράσεων προτεραιότητας. Επιπλέον, θα συνεχίσουν ακόμα εντονότερα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες επιστημονικής τεκμηρίωσης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης Πολιτείας και πολιτών και θα ενεργοποιήσουν όλες τις δυνάμεις τους για την προώθηση των προτεινόμενων δράσεων με την ελπίδα ότι οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται στους δρόμους θα καταστούν, κάποια στιγμή, προτεραιότητα της Ελληνικής Πολιτείας.
Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Ελλάδας
Η Διοίκηση του Συνδικάτου εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες του τροχαίου ατυχήματος στην Εγνατία Οδό. Καταγγέλλει για άλλη μια φορά τα συναρμόδια υπουργεία της εμπορευματικής μεταφοράς διότι επανειλημμένα με έγγραφά του προς αυτά, έχει ενημερώσει για τα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο της οδικής μεταφοράς. Δυστυχώς για άλλη μια φορά δικαιώνεται μέσα από απώλειες ζωών συνανθρώπων μας. Για ακόμα μία φορά θέτει τα εξής ερωτήματα:
Γιατί κυκλοφορούν Φ.Δ.Χ. στις εθνικές οδούς τα σαββατοκύριακα, ενώ σε όλη την Ευρώπη, εκτός από συγκεκριμένες κατηγορίες, απαγορεύεται;
Γιατί δεν υπάρχουν μικτά κλιμάκια για τον έλεγχο προβληματικών φορτηγών (κινητές πλάστιγγες για υπέρβαρο φορτίο, ΚΤΕΟ κ.λπ.);
Για το συγκεκριμένο ατύχημα γιατί δεν υπήρχε σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού με βανάκια που φέρουν προειδοποιητικά φώτα και με κορίνες;
Γιατί δεν βρισκόταν η Τροχαία στο σημείο;
Ο εργολάβος του έργου ποια μέτρα είχε πάρει για την εκτέλεση του έργου;
Γιατί η Εγνατία Οδός, η Τροχαία και ο εργολάβος δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον παράπλευρο δρόμο εφ’όσον γνώριζαν ότι θα είχαν ολική διακοπή κυκλοφορίας για την επισκευή αυτού;
Γιατί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ αυτοκίνητα, ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των φρένων;
Κύριοι των συναρμόδιων Υπουργείων είστε οι ηθικοί αυτουργοί, όχι μόνο αυτού του συμβάντος αλλά και των προγενέστερων δυστυχημάτων (Τέμπη, Μαλιακός, Αλιάκμονας), διότι με τη δική σας αδιαφορία συνεχίζει να ρέει το αίμα στον Μολώχ της ασφάλτου. Κύριοι για ακόμη μια φορά «κρεμάστε» τον οδηγό ώστε να κατευθύνετε αλλού την κοινή γνώμη αλλά και να κοιμηθείτε με ήσυχη τη συνείδησή σας
.Υ.Γ. Από τη στιγμή που ο οδηγός της νταλίκας δεν ήταν Έλληνας δεν χρειάζεται να εξετάσουμε κάτι άλλο για τις συνθήκες της τραγωδίας. «Αυτός ευθύνεται για όλα». Καλή σας νύχτα.
Επιτροπή Αλληλεγγύης Στρατευμένων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis