Ωστόσο, όπως θύμισε ο Βαγγέλης Παππάς, η αντίστοιχη επένδυση της Αλεξανδρούπολης αποφασίστηκε να τοποθετηθεί δέκα χιλιόμετρα μακριά από την ακτή. Εύλογα λοιπόν ένας καβαλιώτης θα μπορούσε να αναρωτηθεί για τη χιλιομετρική απόκλιση των δύο επενδύσεων. Μάλιστα, στη διάρκεια της συναντήσεως που είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο χρόνο με τους εκπροσώπους της ΔΕΠΑ και τους μελετητές, ο κ. Παππάς είχε ρωτήσει για ποιο λόγο δεν αποφασίζεται η απομάκρυνση των εγκαταστάσεων έως το ύψος των φυσικών αποθηκών της Νότιας Καβάλας.
Από το 2009 γίνεται λόγος για την αξιοποίηση του εξαντλημένου κοιτάσματος ως φυσική αποθήκη, καμία όμως ανταπόκριση δεν υπήρξε. Επιπλέον, ο χρόνος που κύλησε και όσα μεσολάβησαν στάθηκαν η αιτία για την απαξίωση της Νότιας Καβάλας, αφού όπως διάβασε ο κ. Παππάς επεκτείνεται φυσική αποθήκη της Βουλγαρίας κι επομένως επενδυτής για την περιοχή μας μάλλον δε θα βρεθεί. Κοντολογίς, η αδικαιολόγητη καθυστέρηση είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της ευκαιρίας για την αξιοποίηση του εξαντλημένου κοιτάσματος, από τη στιγμή που σε γειτονικές χώρες όπως η Τουρκία, η Βουλγαρία και η Σερβία υπάρχουν παρόμοιες φυσικές αποθήκες.
Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Βαγγέλης Παππάς: «Αυτοί οι χαρτογιακάδες του ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν ότι η φυσική αποθήκη από μόνη της αποτελεί περιουσιακό στοιχείο. Σφάλουν όμως, γιατί η πραγματική αξιοποίηση μιας φυσικής αποθήκης απαιτεί ποσό τουλάχιστον τετρακοσίων εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να αποδειχθεί χρήσιμη». Το κοίτασμα της Νότιας Καβάλας, η πλατφόρμα «Κ» όπως είναι γνωστή, βρίσκεται απέναντι από τα χωριά Καλλιράχη και Μαριές της Θάσου.
Η πρόταση που διατύπωσε ο κ. Παππάς αφορούσε στην υπάρχουσα πλατφόρμα «Κ» δίπλα στην οποία μπορεί να τοποθετηθεί ο πλωτός σταθμός μέσω του οποίου θα μετατρέπεται το φυσικό αέριο, ώστε να διοχετεύεται στη φυσική αποθήκη. Σε συνδυασμό με τη χρήση νέων αγωγών θα απαλλαγεί επιτέλους η Νέα Καρβάλη από τον υφιστάμενο αγωγό ο οποίος περνά από την παραλιακή γραμμή της. Κάπως έτσι δηλαδή, το έργο θα επιλύσει και κάποια υπάρχοντα προβλήματα της Νέας Καρβάλης από τη δεκαετία του ’80.
Η λόγος της επιμονής για την κοντινή απόσταση από την ακτή, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Παππά εστιάζεται στην πρόθεση εξυπηρετήσεως μέσω του terminal και κάποιων βυτίων τα οποία θα φορτώνουν με προορισμό της Βουλγαρία. Άρα, ότι γίνεται σήμερα με τις εγκαταστάσεις του ομίλου Βαρδινογιάννη, ευελπιστούν να το εφαρμόσουν και για την επένδυση του φυσικού αερίου. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο φαίνεται ότι ο Βαγγέλης Παππάς έχει ανιχνεύσει τις προθέσεις των εκπροσώπων γι’ αυτό και τοποθετήθηκε ξεκάθαρα.
ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ & ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Σήμερα, ο κ. Παππάς καταλογίζει ευθύνες και στους βουλευτές της Καβάλας για τους οποίους δηλώνει: «Οι βουλευτές δε θα πρέπει να κοροϊδεύουν την τοπική κοινωνία, υποστηρίζοντας ότι πρώτα θα πρέπει να ενημερωθούν για την επένδυση, αλλά θα πρέπει να αρνηθούν κατηγορηματικά. Εάν δεν αντισταθούν αυτοί σθεναρά, κανένας ιδιώτης δε θα τολμήσει να επενδύσει τουριστικά στην περιοχή μας. Αν και οι βουλευτές οφείλουν πάντα να είναι μπροστάρηδες, επί του παρόντος παριστάνουν τον Πόντιο Πιλάτο. Μοναδική ίσως εξαίρεση είναι ο Γιάννης Πασχαλίδης, που με τις μικρές του δυνάμεις προσπαθεί ν΄ αντισταθεί αφουγκραζόμενος την άποψη της κοινωνίας. Δυστυχώς όμως, τον παίρνει από δίπλα ο Ρεφενδάριος και τον κάνει σαν τα μούτρα του.
Αυτή είναι η Καβάλα και αυτό μας αξίζει, εάν δεν αφυπνιστούμε. Όλοι χαρακτηρίζουν την περιοχή μας ως υπέροχη κι εμείς οφείλουμε να την αξιοποιήσουμε για τον τουρισμό κρουαζιέρας. Να δημιουργήσουμε σημεία στα οποία θα ξεναγούμε τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων».
Ζητήσαμε την πρόβλεψη του Βεγγάλη Παππά για την προτεινόμενη επένδυση κι εκείνος χωρίς δισταγμό απάντησε: «Προβλέπω ότι η επένδυση θα περάσει στη χαρτούρα, ο Ρεφενδάριος θα κάνει μόκο και τελικά η ΔΕΠΑ θα πουληθεί σε καλή τιμή. Γιατί ο καινούργιος αγοραστής τη θέλει προικισμένη. Το αν τελικά θα υλοποιηθεί ή όχι ο σταθμός LNG θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, όπως η αγορά. Αδειοδοτήσεις όμως θα εξασφαλισθούν γιατί πρέπει να παραδοθούν ως προίκα στους υποψήφιους αγοραστές της ΔΕΠΑ.
Σημειώνω ότι ο Όμιλος Κοπελούζου (ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ GAS AE, κοινή εταιρεία της OAO GAZPROM και του Ομίλου Κοπελούζου) είχε εξασφαλίσει προ διετίας τις αδειοδοτήσεις για το έργο της Αλεξανδρούπολης κι όμως μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει το παραμικρό. Αυτά είναι τα παιχνίδια των μεγάλων επενδυτών, οι οποίοι παίρνουν άδειες και δικαιώματα χωρίς να πληρώνουν κάτι, φτιάχνουν αμύθητες περιουσίες και μετά περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis