Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Θέμα αρχεία - Eurovignette III - Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού

Eurovignette III

Η οδηγία για την ευρωβινιέτα III περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα (βαρέα φορτηγά οχήματα) εγκρίθηκε το 2011, σε δεύτερη ανάγνωση, μετά από στασιμότητα σχεδόν δύο ετών. Διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας για την ευρωβινιέτα 1999, η οποία περιορίζεται στο δίκτυο ΔΕΔ-Μ, για να καλύψει το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ευρώπη, και να ισχύουν για όλα τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων, με πιθανές εξαιρέσεις για τα φορτηγά μεταξύ 3,5 και 12 τόνων.

Το κύριο σημείο της συζήτησης με το Συμβούλιο ήταν η εισαγωγή ενός στοιχείου εξωτερικού κόστους βάσει του κόστους της κυκλοφορίας ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου. Οι νομοθέτες συμφώνησαν ότι τα κράτη μέλη μπορούν να επιβάλλουν εξωτερικού κόστους σε φορτηγά, συμπληρώνοντας το υφιστάμενο τέλος υποδομής που αποσκοπούν στην ανάκτηση του κόστους κατασκευής, λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης των οδικών υποδομών. Το εν λόγω τέλος καθορίζεται με βάση κοινές αρχές και μέθοδοι υπολογισμού. Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να ρυθμίζουν το τέλος υποδομής ώστε να συνυπολογίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, με μέγιστο ρυθμό μεταβολής 175% κατά τις περιόδους αιχμής.

Στις ορεινές περιοχές, μια προσαύξηση της μέγιστης 25% μπορεί να προστεθεί στο τέλος υποδομής που επιβάλλεται σε συγκεκριμένα τμήματα του οδικού δικτύου στα οποία σημειώνεται οξεία συμφόρηση. Τα πρόσθετα έσοδα θα πρέπει να δαπανηθούν για τη χρηματοδότηση έργων προτεραιότητας ΔΕΔ-που βρίσκεται στην ίδια ΔΕΔ-Μ διαδρόμου.

Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο αποφάσισε ότι τα έσοδα που προκύπτουν από την οδηγία θα πρέπει να χρησιμοποιούνται προς όφελος του τομέα των οδικών μεταφορών και για τη βελτιστοποίηση του συνολικού συστήματος μεταφορών. Συγκεκριμένα, τα έσοδα που προκύπτουν από τα τέλη εξωτερικού κόστους πρέπει να χρησιμοποιούνται για να καταστούν οι μεταφορές πιο βιώσιμες.

Η πιο σημαντική εξέλιξη, σύμφωνα με τον εισηγητή, έχει σημειωθεί όσον αφορά τη διαφάνεια των εσόδων και των επενδύσεων, με βάση το ETS (σύστημα εμπορίας εκπομπών) μοντέλο.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

skaleadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...