Η Ευούλα στον ουρανό «να μαγειρέψει για τον Θεόδωρο Ντοστογιέφσκι, τους Μπητλς, τον Μάρκο Βαμβακάρη και τον Βαν Γκογκ» ― πίστευε πώς μια μέρα θα τα καταφέρει. Θα τους μαγειρεύει.
Απεβίωσε χθες τη νύχτα στην Αθήνα, η πολυαγαπημένη μου και πολυαγαπημένη πολλών Ελλήνων Εύη Βουτσινά, συγγραφέας και μαγείρισσα. Είχαν προηγηθεί μετεγχειρητικές επιπλοκές μετά δύσκολη επέμβαση στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο. Ηταν 63 ετών. Αφησε μια θυγατέρα, τη Ροδιά.
Η Εύη σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, αλλά από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90 ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη μαγειρική και το γράψιμο. Εγραψε μια εικοσάδα πρωτότυπων βιβλίων, για τη μαγειρική και τον διατροφικό πολιτισμό της Ελλάδας, ερευνώντας, καταγράφοντας και συνθέτοντας. Ηταν συνεργάτρια της Καθημερινής από εικοσαετίας και του περιοδικού Γαστρονόμου από την ίδρυσή του.
Συγγραφέας-μαγείρισσα με άφθαστες γνώσεις, διακρίθηκε για το μοναδικό της αφηγηματικό στυλ και για τη συστηματική ανάδειξη της παραδοσιακής μαγειρικής, με τα ταπεινά υλικά, τις ξεχασμένες τεχνικές, την τελετουργία της. Ηταν story teller, σαμάνος και κήρυκας χαράς.
Η ίδια αυτοπεριγράφτηκε ως εξής: «Γεννήθηκα στην πόλη της Λευκάδας το 1950 και μεγάλωσα ανάμεσα στις αλυκές και στον αιωνόβιο ελαιώνα, στο γαλάζιο φως του Ιονίου. Πιστεύω ότι η μαγειρική είναι ποιητική διαδικασία και μέσα απ’ αυτήν επιδιώκω την ισορροπία μου σ’ αυτό τον κόσμο. Επίσης πιστεύω με πάθος αυτό που λέει ο Μικρός Πρίγκιπας του Antoine de Saint-Exupéry, ότι ‘μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια’. Τώρα, μετά από τόσα χρόνια, μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι ναι. Μπορεί κανείς να μαγειρέψει τα καλύτερα με όνειρα και συγκινήσεις και σας προτείνω να δοκιμάσετε.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis