Οφείλουμε για άλλη μια φορά να κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου στους Έλληνες. Ιδιαίτερα δε, σε όσους κωφεύουν εσκεμμένα, ή από αφέλεια δενδίνουν την σημασία που πρέπει μπροστά σε έναν τέτοιο κίνδυνο. Πολλές οργανώσεις, όπως είναι ορισμένες ΜΚΟ και κάποιες αριστερές ή άλλες "φιλανθρωπικές" οργανώσεις, στο πνεύμα και στο όνομα τάχα του πολυπολιτισμικού πολιτισμού, αρέσκονται σε προσπάθειες προσέγγισης γειτονικών (βλέπε Τουρκία), αλλά και άλλων μουσουλμανικών λαών. Αυτοί οι άνθρωποι όμως λόγο της κουλτούρας και της θρησκείας τους πρωτίστως, έχουν πολύ διαφορετική αντίληψη για την ίδια την ζωή και πολύ απλά, δεν αφομοιώνονται.
Μια τέτοια προσπάθεια είναι και αυτή που γίνεται από το επίσημο (Ελληνικό) Κράτος και στην πόλη μας. Αυτό γίνεται κυρίως από τουςτοπικούς άρχοντες, το επιμελητήριο, αλλά και ορισμένους τοπικούς επιχειρηματίες. Με την δικαιολογία της Ελληνοτουρκικής φιλίας, την οποία εμείς χαρακτηρίζουμε "φερετζέ", θεωρούμε πως γίνεται συγκάλυψη προς ίδιον όφελος των προαναφερθέντων. Έτσι, χωρίς να το αντιλαμβάνονται ίσως, αφήνουν να δημιουργούνται εστίες ισλαμικών πυρήνων όπως θα δείτε παρακάτω, για αυτό δεν επιθυμούμε την αναστήλωση Μεντρεσέδων (Οθωμανικών Ιερατείων).
Σύν τοις άλλοις, αυτό το έργο θα κοστίσει 1.700.000 ευρώ, όταν όλοι μας γνωρίζουμε πως αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη αρχαιοελληνικών ή παλαιοβυζαντινών και χριστιανικών μνημείων. Αναρωτιόμαστε λοιπόν σε τί θα μπορούσε να χρησιμεύσει η αναστήλωση ενός παλιοντούβαρου, και άρα πως κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί ως μνημείο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαστε αντίθετοι στην ανάπλαση της περιοχής.
Το τι πραγματικά πρέσβευαν όμως οι μεντρεσέδες, εκείνη την εποχή, το αναφέρει στην προσωπική του αλληλογραφία αναλυτικά ο τότε Γερμανός Πρόξενος στην Καβάλα, Loher (Λόχερ).
Αυτά τα γκρεμισμένα ντουβάρια είναι για τους άρχοντες της πόλη μας πολιτιστική κληρονομιά μας .
"Από τα μέσα του 19ου αιώνα άρχισε το κουλιγιέ να δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο. Οι επισκέπτες της πόλης το περιέγραψαν ως συνώνυμο του σκοταδισμού, της οπισθοδρόμησης και της ανατολικής ραθυμίας. Οι κάτοικοι της Θάσου με διαβήματα προς τους χαλίφηδες της Αιγύπτου ζητούσαν την κατάργηση του. Οι Έλληνες της Καβάλας το θεωρούσαν πηγή μισαλλοδοξία, φανατισμού και κέντρο κάθε ανθελληνικής ενέργειας.
Για τον Ελληνικό πληθυσμό οι σοφτάδες και οι μεντρεσέδες του κουλιγιέ αποτελούσαν φόβητρο. Εξαιτίας της εκπαίδευσης και του θρησκευτικού τους χαρακτήρα, οι σπουδαστές των μεντρεσέδων διαπνέουν από ιερό φανατισμό και έτρεφαν μίσος για τους αλλόθρησκους. Κατά τις περιόδους έντασης η κρίσης στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις, συχνά επιστρατευόταν από τις Τουρκικές αρχές της πόλης η από ισχυρούς Μπέηδες της Δράμας για να τρομοκρατήσουν τους Έλληνες της Καβάλας. Ο Πρόξενος Loher μας λέει ότι η Καβάλα είναι μια φωλιά παλαιοτουρκικού φανατισμού. Ύβρεις, κατάρες ,απειλές ,προσβολές , ταπεινώσεις , προπηλακισμοί θα υποστούν όσοι Έλληνες θα έπρεπε να περάσουν από το Ιμαρέτ, για να κατευθυνθούνε προς τον Ναό της Παναγίας."
Μπορούν άραγε κατά βάθος αυτοί οι άνθρωποι (Τούρκοι) να έχουν αθώες βλέψεις, όταν υπάρχουν τόσα παραδείγματα και αμέτρητα δείγματα γραφής τους ανά τους αιώνες στην Ευρώπη και στην Πατρίδα μας; Συνεχώς γίνονται προσπάθειες του τουρκικού προξενείου, καθώς προωθεί τα σχέδια του με κάθε δυνατό μέσω για την Ισλαμοποίηση της χώρας μας. Το προξενείο αυτό, εδώ και χρόνια, με διάφορους τρόπους έχει απλώσει τα πλοκάμια του εποφθαλμιώντας την Θράκη μας και τώρα την πόλη μας.
Έτσι, εκφοβίζει τους Έλληνες Πομάκους οι οποίοι είναι μεν μουσουλμάνοι, αλλά πιστοί Έλληνες Πατριώτες. Μέχρι και καταστήματα ανοίγουν οι Τούρκοι, εκεί που τα κλείνουν οι Έλληνες. Προσοχή όμως, δέν μας ενοχλούν οι Τούρκοι τουρίστες, αλλά οι “ επίσημοι” απεσταλμένοι της Τουρκίας και του προξενείου, όπως ο Νταβούτογλου ή άλλοι και ο εθνικιστής ο Ντ. Μπαχτσελί. Οι τοπικοί άρχοντες δεν ενδιαφέρονται για τίποτε άλλο παρά για την προσωπική τους ευημερία και ποσώς αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο που διατρέχουμε ως Έθνος.
ΜΕΓΑΣ ΜΑΚΕΔΩΝ
Μια τέτοια προσπάθεια είναι και αυτή που γίνεται από το επίσημο (Ελληνικό) Κράτος και στην πόλη μας. Αυτό γίνεται κυρίως από τουςτοπικούς άρχοντες, το επιμελητήριο, αλλά και ορισμένους τοπικούς επιχειρηματίες. Με την δικαιολογία της Ελληνοτουρκικής φιλίας, την οποία εμείς χαρακτηρίζουμε "φερετζέ", θεωρούμε πως γίνεται συγκάλυψη προς ίδιον όφελος των προαναφερθέντων. Έτσι, χωρίς να το αντιλαμβάνονται ίσως, αφήνουν να δημιουργούνται εστίες ισλαμικών πυρήνων όπως θα δείτε παρακάτω, για αυτό δεν επιθυμούμε την αναστήλωση Μεντρεσέδων (Οθωμανικών Ιερατείων).
Σύν τοις άλλοις, αυτό το έργο θα κοστίσει 1.700.000 ευρώ, όταν όλοι μας γνωρίζουμε πως αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη αρχαιοελληνικών ή παλαιοβυζαντινών και χριστιανικών μνημείων. Αναρωτιόμαστε λοιπόν σε τί θα μπορούσε να χρησιμεύσει η αναστήλωση ενός παλιοντούβαρου, και άρα πως κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί ως μνημείο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαστε αντίθετοι στην ανάπλαση της περιοχής.
Το τι πραγματικά πρέσβευαν όμως οι μεντρεσέδες, εκείνη την εποχή, το αναφέρει στην προσωπική του αλληλογραφία αναλυτικά ο τότε Γερμανός Πρόξενος στην Καβάλα, Loher (Λόχερ).
Αυτά τα γκρεμισμένα ντουβάρια είναι για τους άρχοντες της πόλη μας πολιτιστική κληρονομιά μας .
"Από τα μέσα του 19ου αιώνα άρχισε το κουλιγιέ να δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο. Οι επισκέπτες της πόλης το περιέγραψαν ως συνώνυμο του σκοταδισμού, της οπισθοδρόμησης και της ανατολικής ραθυμίας. Οι κάτοικοι της Θάσου με διαβήματα προς τους χαλίφηδες της Αιγύπτου ζητούσαν την κατάργηση του. Οι Έλληνες της Καβάλας το θεωρούσαν πηγή μισαλλοδοξία, φανατισμού και κέντρο κάθε ανθελληνικής ενέργειας.
Για τον Ελληνικό πληθυσμό οι σοφτάδες και οι μεντρεσέδες του κουλιγιέ αποτελούσαν φόβητρο. Εξαιτίας της εκπαίδευσης και του θρησκευτικού τους χαρακτήρα, οι σπουδαστές των μεντρεσέδων διαπνέουν από ιερό φανατισμό και έτρεφαν μίσος για τους αλλόθρησκους. Κατά τις περιόδους έντασης η κρίσης στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις, συχνά επιστρατευόταν από τις Τουρκικές αρχές της πόλης η από ισχυρούς Μπέηδες της Δράμας για να τρομοκρατήσουν τους Έλληνες της Καβάλας. Ο Πρόξενος Loher μας λέει ότι η Καβάλα είναι μια φωλιά παλαιοτουρκικού φανατισμού. Ύβρεις, κατάρες ,απειλές ,προσβολές , ταπεινώσεις , προπηλακισμοί θα υποστούν όσοι Έλληνες θα έπρεπε να περάσουν από το Ιμαρέτ, για να κατευθυνθούνε προς τον Ναό της Παναγίας."
Μπορούν άραγε κατά βάθος αυτοί οι άνθρωποι (Τούρκοι) να έχουν αθώες βλέψεις, όταν υπάρχουν τόσα παραδείγματα και αμέτρητα δείγματα γραφής τους ανά τους αιώνες στην Ευρώπη και στην Πατρίδα μας; Συνεχώς γίνονται προσπάθειες του τουρκικού προξενείου, καθώς προωθεί τα σχέδια του με κάθε δυνατό μέσω για την Ισλαμοποίηση της χώρας μας. Το προξενείο αυτό, εδώ και χρόνια, με διάφορους τρόπους έχει απλώσει τα πλοκάμια του εποφθαλμιώντας την Θράκη μας και τώρα την πόλη μας.
Έτσι, εκφοβίζει τους Έλληνες Πομάκους οι οποίοι είναι μεν μουσουλμάνοι, αλλά πιστοί Έλληνες Πατριώτες. Μέχρι και καταστήματα ανοίγουν οι Τούρκοι, εκεί που τα κλείνουν οι Έλληνες. Προσοχή όμως, δέν μας ενοχλούν οι Τούρκοι τουρίστες, αλλά οι “ επίσημοι” απεσταλμένοι της Τουρκίας και του προξενείου, όπως ο Νταβούτογλου ή άλλοι και ο εθνικιστής ο Ντ. Μπαχτσελί. Οι τοπικοί άρχοντες δεν ενδιαφέρονται για τίποτε άλλο παρά για την προσωπική τους ευημερία και ποσώς αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο που διατρέχουμε ως Έθνος.
ΜΕΓΑΣ ΜΑΚΕΔΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
skaleadis