Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Η Άγκυρα προκαλεί επάνω στους νεκρούς του ΠΝ: Αμφισβητεί το δικαίωμα της Ελλάδας να τους περισυλλέξει (upd) – «Κάρφωσε» πάνω στην Κίναρο το ΑΒ-212 – Αυτοί είναι οι τρεις νεκροί αξιωματικοί του ΠΝ – Εντοπίστηκαν οι σοροί των δύο εκ των τριών αγνοουμένων στην Κίναρο

ΜΕ ΝΟΤΑΜ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑΡΟ
Τη στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα για τον εντοπισμό και την περισυλλογή των σορών των τριών αξιωματικών του μοιραίου ελικοπτέρου AB-212 που συνετρίβη στην Κίναρο, η Τουρκία εξέδωσε ΝΟΤΑΜ με την οποία αμφισβητεί την περιοχή έρευνας και διάσωσης γύρω από τη νησίδα. Πρόκειται για μία πρόκληση άνευ προηγουμένου.




Όπως είπε πρίν από λίγο ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους για την τραγωδία μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Βίτσα (ο Πάνος Καμμένος βρίσκεται στις Βρυξέλλες και επιστρέφει επειγόντως) οι ελληνικές αρχές στις 4:05 τα ξημερώματα εξέδωσαν ΝΟΤΑΜ προκειμένου να εκτελέσουν την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στην περιοχή όπου κατέπεσε το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού.


Πάνω σε αυτή «πάτησε» η Άγκυρα για να εκδόσει δική της ΝΟΤΑΜ και να αμφισβητήσει την ελληνική, λέγοντας πώς θα πρέπει να αναφέρονται στα τουρκικά ραντάρ τα μέσα που συμμετέχουν στις έρευνες. Ο κ. Αποστολάκης είπε πώς αυτό δεν συμβαίνει για πρώτη φορά.


Ωστόσο, μπορεί η τουρκική ΝΟΤΑΜ να αγνοήθηκε, αλλά η Άγκυρα απέδειξε πώς δεν καταλαβαίνει τίποτα μπροστά στην αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στο Αιγαίο και στις αξιώσεις που προβάλει.


Αυτή είναι η τουρκική ΝΟΤΑΜ:




Τώρα, όσον αφορά στα αίτια της τραγωδίας οι κ.κ. Βίτσας και Αποστολάκης δεν είπαν κάτι συγκεκριμένο.

Εκείνο που έχει ενδιαφέρον είναι πώς το ελικόπτερο πετούσε σε πολύ χαμηλό ύψος, 390 πόδια όπως δήλωσε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ (130 μέτρα δηλαδή) κάτι που σημαίνεί πώς εκτελούσε πιθανότητα σε άσκηση απόκρυψης με αποτέλεσμα να υπαρξει βίαιη πρόσκρουση του πάνω σε βράχο του νησιού.


Αυτός είναι ο λόγος πιθανότατα που το πλήρωμα δεν πρόλαβε να αναφέρει τίποτα.
Ωστόσο, δεδομένου πώς τόσο ο κυβερνήτης όσο και ο συγκυβερνήτης ήταν ιδιαίτερα έμπειροι δεν αποκλείεται να υπήρξε και κάποια βλάβη.
«Δεν μπορούμε να σας πούμε ακόμη κάτι. Όλα είναι υπό διερεύνηση» , ανέφερε ο Ευάγγελος Αποστολάκης.


Τα λεγόμενα του κ. Αποστολάκη επιβεβαιώνουν αυτό που από νωρίς έχει γράψει το pronews.gr, ότι δηλαδή «κάρφωσε» πάνω στο νησί και συγκεκριμένα σε βράχο αρκετών μέτρων ύψους με αποτέλεσμα τα συντρίμμια να πέσουν σε απόκρημνη περιοχή. Αυτός είναι και ο λόγος που τα σωστικά συνεργεία ενώ έφτασαν έγκαιρα δεν έχουν καταφέρει να εντοπίσουν τις σορούς.


Συγεκριμένα, γύρω στις 4 τα ξημερώματα ελικόπτερο Sea Hawk εντόπισε θερμικό στίγμα στην Κϊναρο και δύο πλοία του ΠΝ που συμμετείχαν στην άσκηση αποβίβασαν ειδικές δυνάμεις (άνδρες της ΜΥΚ) στο σημείο, αλλά το έργο τους ήταν ιδιαίτερα δύσκολο τόσο λόγω καιρικών συνθηκών όσο και λόγω της μορφολογίας του εδάφους.
Είναι πολύ πιθανό ένα μεγάλο μέρος των συντριμμιών και ίσως οι σοροί των άτυχων αξιωματικών να έχουν πέσει στο νερό, οπότε θα απαιτηθεί κατάδυση και έρευνες σε βάθος.




ΑΓΝΩΣΤΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΡΙΒΗΣ
Πάνω στη νησίδα Κίναρος προσέκρουσε το μοιραίο ελικόπτερο ΑΒ-212 του Πολεμικού Ναυτικού όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό υπό ποιες συνθήκες και αίτια. Τα τρία μέλη του πληρώματος βρήκαν τραγικό-ακαριαίο θάνατο.

Το τριμελές πλήρωμα που αποτελείται από δύο υποπλοιάρχους χειριστές και έναν ανθυπασπιστή μηχανικό ήταν ιδιαίτερα έμπειρο αλλά το ελικόπτερο είναι της εποχής… του Βιετνάμ (το θέμα αυτό θα το θίξουμε στη συνέχεια). Υπήρξε κάποια βλάβη στα ραντάρ ή κάποιο μηχανικό πρόβλημα; Κανείς ακόμη δεν γνωρίζει. Όπως επίσης και αν επιχειρήθηκε αναγκαστική προσγείωση.

Σε περίπτωση ωστόσο μηχανικής βλάβης το πλήρωμα θα είχε προλάβει να ενημερώσει τη φρεγάτα “Νικηφόρος Φωκάς” από την οποία και απονηώθηκε λίγα λεπτά πριν τις 2:45 τα ξημερώματα οπότε και χάθηκαν τα ίχνη του AB-212. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν συνέβη ποτέ.

Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού εκτιμούν πώς στο πλαίσιο της άσκησης με το ελικόπτερο να συμμετέχει σε αποστολη εντοπισμού στόχου πετούσε σε πολύ χαμηλό ύψος, προφανώς και για απόκρυψη από τα «εχθρικά » ραντάρ, με αποτέλεσμα να επέλθει το μοιραίο.

Φαίνεται πώς η συντριβή ήταν αιφνίδια και οι χειριστές δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν.
Νεκροί είναι ο υποπλοίαρχος Πανανάς Κωνσταντίνος, έγγαμος με παιδιά, ο επίσης υποπλοίαρχος Τουλίτσης Αναστασίος παντρεμένος και ο Ευαγγέλου Ελευθέριος έγγαμος επίσης με παιδιά.

Έπεσαν και αυτοί στο καθήκον σαν ήρωες. Για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.

Όσον αφορά τα ιταλικά ελικόπτερα ΑΒ αυτά τα είχε προμηθευτεί η Ελλάδα από την Ιταλία και επρόκειτο για έναν τύπο που βασίσθηκε στα αμερικανικά UH-1 τα οποία επίσης πετάει ο Ελληνικός Στρατός. Τα ΑΒ-212 είναι ο τύπος ελικοπτέρου που έχουν όλες οι φρεγάτες του ΠΝ τύπου «S» και είναι ηλικίας άνω των 35 χρόνων.

Παρ’ ότι έχουν υποστεί κάποιες αναβαθμίσεις δεν παύουν να είναι ελικόπτερα παρωχημένης τεχνολογίας και όταν πετούν στο Αιγαίο δύσκολα μπορούν να ανταποκριθούν στις επιχειρησιακές απαιτήσεις παρά τους δύο κινητήρες που φέρουν.


ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΟΥ ΠΝ
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Εντοπίστηκαν σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι σοροί δύοεκ των τριών αγνοούμενων στελεχών του ΠΝ που επέβαιναν στο μοιραίο ελικόπτερο AB-212 που συνετρίβη στην Κίναρο επιβεβαιώνοντας ετσι την εκδοχή του πιο θλιβερού σεναρίου.

Συνεχίζονται οι έρευνες για την ανεύρεση του τρίτου στελέχους του ΠΝ.

Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αποτελούσαν ο κυβερνήτης υποπλοίαρχος Αναστάσιος Τουλίτσης, ο συγκυβερνήτης υποπλοίαρχος Κωνσταντίνος Πανανάς και ο ανθυπασπιστής ναυτίλος Ελευθέριος Ευαγγέλου.

Όσον αφορά στα αίτια της τραγωδίας οι κ.κ. Βίτσας και Αποστολάκης δεν είπαν κάτι συγκεκριμένο. Εκείνο που έχει ενδιαφέρον είναι πώς το ελικόπτερο πετούσε σε πολύ χαμηλό ύψος, 390 πόδια όπως δήλωσε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ (130 μέτρα δηλαδή) κάτι που σημαίνεί πώς εκτελούσε πιθανότητα σε άσκηση απόκρυψης με αποτέλεσμα να υπαρξει βίαιη πρόσκρουση του πάνω σε βράχο του νησιού.

Οι αξιωματικοί του ΠΝ μετά την εύρεση στις 07:01 το πρωί τμημάτων του ελικοπτέρου σε απόκρημνη περιοχή της Κινάρου (συγκεκριμένα βρέθηκε το ουραίο τμήμα του Agusta Bell) πιστεύουν ότι το ελικόπτερο προσέκρουσε στην κορυφή του λόφου ύψους 295 μέτρων, το ουραίο τμήμα αποκολλήθηκε βίαια και εν συνεχεία τα υπόλοιπα τμήματα του ελικοπτέρου έπεσαν στη θάλασσα.

Αυτός είναι ο λόγος πιθανότατα που το πλήρωμα δεν πρόλαβε να αναφέρει τίποτα. Ωστόσο, δεδομένου πώς τόσο ο κυβερνήτης όσο και ο συγκυβερνήτης ήταν ιδιαίτερα έμπειροι δεν αποκλείεται να υπήρξε και κάποια βλάβη. «Δεν μπορούμε να σας πούμε ακόμη κάτι. Όλα είναι υπό διερεύνηση» , ανέφερε ο Ευάγγελος Αποστολάκης.

Τα λεγόμενα του κ. Αποστολάκη επιβεβαιώνουν αυτό που από νωρίς έχει γράψει το pronews.gr, ότι δηλαδή«κάρφωσε» πάνω στο νησί και συγκεκριμένα σε βράχο αρκετών μέτρων ύψους με αποτέλεσμα τα συντρίμμια να πέσουν σε απόκρημνη περιοχή. Αυτός είναι και ο λόγος που τα σωστικά συνεργεία ενώ έφτασαν έγκαιρα δεν έχουν καταφέρει να εντοπίσουν τις σορούς.

Συγεκριμένα, γύρω στις 4 τα ξημερώματα ελικόπτερο Sea Hawk εντόπισε θερμικό στίγμα στην Κϊναρο και δύο πλοία του ΠΝ που συμμετείχαν στην άσκηση αποβίβασαν ειδικές δυνάμεις (άνδρες της ΜΥΚ) στο σημείο, αλλά το έργο τους ήταν ιδιαίτερα δύσκολο τόσο λόγω καιρικών συνθηκών όσο και λόγω της μορφολογίας του εδάφους. Είναι πολύ πιθανό ένα μεγάλο μέρος των συντριμμιών και ίσως οι σοροί των άτυχων αξιωματικών να έχουν πέσει στο νερό, οπότε θα απαιτηθεί κατάδυση και έρευνες σε βάθος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

skaleadis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...